Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/f7322440-b1b8-11ec-a487-131ef21f6df5 weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
5c7031f2-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Conceptnota 'Uitwerking mobiliteitscentrale' | |
2022-04-01T12:34:02.054Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/02019646-b1b8-11ec-8c6a-612246f4fd82 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06dc | |
Op 3 april 2019 keurde het Vlaams Parlement het Decreet Basisbereikbaarheid goed. Een van de uitgangspunten in dit decreet is dat het aanbod van openbaar vervoer niet op zichzelf staat maar deel uitmaakt van het totale mobiliteitsnetwerk. Om dit goed en kostenefficiënt te organiseren, is er nood aan een overkoepelende mobiliteitsregie, onafhankelijk aan de modus. De operationele regiefunctie voor het Vervoer op Maat wordt als volgt georganiseerd: een mobiliteitscentrale staat in voor het plannen, boeken en betalen van ritten. De centrale verschaft informatie over alle openbaarvervoerdiensten, analyseert de vervoersvragen en mobiliteitsmogelijkheden van de gebruiker en verwijst desgevallend door. Vervoeraanvragen voor ritten worden verzameld, efficiënt gepland en vervolgens uitgezet bij één of meerdere vervoerders of vervoerdiensten. Bedoeling is te evolueren naar Mobility as a Service (MaaS): een aanbod van verschillende mobiliteitsdiensten (zowel privaat als publiek) waarbij op maat gemaakte geïntegreerde reismogelijkheden via één digitaal platform met real-time multimodale informatie worden aangeboden, inclusief boeking en betaling. De Vlaamse Regering keurt daarom de conceptnota 'Uitwerking mobiliteitscentrale' goed. De bevoegde Vlaamse minister zal de nota verder uitvoeren door onder meer de overheidsopdracht in de markt te zetten. | |
15 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52a4b61c-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
<p>Op 3 april 2019 keurde het Vlaams Parlement het <strong>Decreet Basisbereikbaarheid</strong> goed. Een van de uitgangspunten in dit decreet is dat het aanbod van openbaar vervoer niet op zichzelf staat maar deel uitmaakt van het totale mobiliteitsnetwerk. Om dit goed en kostenefficiënt te organiseren, is er nood aan een <strong>overkoepelende mobiliteitsregie</strong>, onafhankelijk aan de modus. De operationele regiefunctie voor het <strong>Vervoer op Maat</strong> wordt als volgt georganiseerd: een mobiliteitscentrale staat in voor het plannen, boeken en betalen van ritten. De centrale verschaft informatie over alle openbaarvervoerdiensten, analyseert de vervoersvragen en mobiliteitsmogelijkheden van de gebruiker en verwijst desgevallend door. Vervoeraanvragen voor ritten worden verzameld, efficiënt gepland en vervolgens uitgezet bij één of meerdere vervoerders of vervoerdiensten. Bedoeling is te evolueren naar<strong> Mobility as a Service (MaaS)</strong>: een aanbod van verschillende mobiliteitsdiensten (zowel privaat als publiek) waarbij op maat gemaakte geïntegreerde reismogelijkheden via één digitaal platform met real-time multimodale informatie worden aangeboden, inclusief boeking en betaling. De Vlaamse Regering keurt daarom de <strong>conceptnota 'Uitwerking mobiliteitscentrale'</strong> goed. De bevoegde Vlaamse minister zal de nota verder uitvoeren door onder meer de overheidsopdracht in de markt te zetten.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.