Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/f3650ee0-493a-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
a1621f4c-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Projectsubsidies nascholingsinitiatieven: wijziging subsidiebesluit | |
2022-09-09T23:17:42.968Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/9a5b79e1-3095-11ed-b546-f52852c0e5c4 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae | |
In het kader van de professionalisering van onderwijspersoneel kan de Vlaamse Regering bij de implementatie van een onderwijsvernieuwing gedurende een bepaalde periode specifieke en gerichte ondersteuning (laten) organiseren: de prioritaire nascholing. Hiertoe kan aan een aantal nascholingsorganisaties middelen worden toegekend die toelaten om gedurende een bepaalde periode schoolteams te ondersteunen en te begeleiden. De evolutie in professionaliseringsmethoden, zoals het belang van evidence informed practice, blended learning en de nood om te kunnen inspelen op vragen van de deelnemers tussen de sessies door, zijn aanleidingen om het concept aan te passen. De Vlaamse Regering wijzigt daarom, na advies van de Raad van State, opnieuw principieel diverse bepalingen in haar besluit dat de procedure regelt voor de toekenning van projectsubsidies met betrekking tot de uitvoering van nascholingsinitiatieven. Over dit wijzigingsbesluit wordt opnieuw het advies ingewonnen van de Raad van State. | |
2 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51ae5178-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51ae1866-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51ae144c-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
<p>In het kader van de professionalisering van onderwijspersoneel kan de Vlaamse Regering bij de implementatie van een onderwijsvernieuwing gedurende een bepaalde periode specifieke en gerichte ondersteuning (laten) organiseren: de <strong>prioritaire nascholing</strong>. Hiertoe kan aan een aantal nascholingsorganisaties middelen worden toegekend die toelaten om gedurende een bepaalde periode schoolteams te ondersteunen en te begeleiden. De evolutie in professionaliseringsmethoden, zoals het belang van evidence informed practice, blended learning en de nood om te kunnen inspelen op vragen van de deelnemers tussen de sessies door, zijn aanleidingen om het concept aan te passen. De Vlaamse Regering <strong>wijzigt daarom, na advies van de Raad van State, opnieuw principieel diverse bepalingen in haar besluit dat de procedure regelt voor de toekenning van projectsubsidies met betrekking tot de uitvoering van nascholingsinitiatieven</strong>. Over dit wijzigingsbesluit wordt opnieuw het advies ingewonnen van de Raad van State.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.