Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/f2e84c80-4934-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
ffd2bd7a-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Communicatie rond leerplicht via sociale media | |
2022-09-10T00:36:52.137Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/a8f088f5-30a0-11ed-b546-f52852c0e5c4 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae | |
De Vlaamse Regering wijzigt principieel artikel 3 in haar besluiten over de controle op de inschrijvingen van leerlingen in het secundair onderwijs of in het stelsel van leren en werken en van leerlingen in het basisonderwijs. Artikel 3 stelt dat het Agentschap voor Onderwijsdiensten (AGODI) uiterlijk vijftien kalenderdagen vóór de aanvang van elk schooljaar alle ouders via de geschreven pers of via de audiovisuele media herinnert aan de leerplicht. AGODI stelt vast dat de advertenties in kranten de beoogde doelgroepen niet bereiken en dus overbodig zijn. Daarom wordt voorgesteld om de verplichting om over de leerplicht via de geschreven pers te communiceren, af te schaffen. Deze afschaffing is ook kostenbesparend. Communicatie via sociale media komt meer tegemoet aan de tijdsgeest van digitalisering. Daarom wordt voorgesteld om in artikel 3 het woord 'audiovisuele' te vervangen door het woord 'sociale' media. Hiermee wordt de bestaande praktijk om via Twitter en Facebook te communiceren, bevestigd. Daarnaast communiceert het beleidsdomein ook over de leerplicht via de onderwijswebsite (hptts://onderwijs.vlaanderen.be). Over dit wijzigingsbesluit wordt het advies ingewonnen van de Raad van State. | |
4 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52345cdc-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52345f2a-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
<p>De Vlaamse Regering <strong>wijzigt principieel artikel 3 in haar besluiten over de controle op de inschrijvingen van leerlingen in het secundair onderwijs of in het stelsel van leren en werken en van leerlingen in het basisonderwijs</strong>. Artikel 3 stelt dat het Agentschap voor Onderwijsdiensten (AGODI) uiterlijk vijftien kalenderdagen vóór de aanvang van elk schooljaar alle ouders via de geschreven pers of via de audiovisuele media herinnert aan de leerplicht. AGODI stelt vast dat de advertenties in kranten de beoogde doelgroepen niet bereiken en dus overbodig zijn. Daarom wordt voorgesteld om de <strong>verplichting om over de leerplicht via de geschreven pers te communiceren, af te schaffen</strong>. Deze afschaffing is ook kostenbesparend. <strong>Communicatie via sociale media</strong> komt meer tegemoet aan de tijdsgeest van digitalisering. Daarom wordt voorgesteld om in artikel 3 het woord 'audiovisuele' te vervangen door het woord 'sociale' media. Hiermee wordt de bestaande praktijk om via Twitter en Facebook te communiceren, bevestigd. Daarnaast communiceert het beleidsdomein ook over de leerplicht via de onderwijswebsite (hptts://onderwijs.vlaanderen.be). Over dit wijzigingsbesluit wordt het advies ingewonnen van de Raad van State.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.