Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/f284cfc0-4934-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
00ea2e50-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Overeenkomst flankerende maatregelen en leefbaarheidsprojecten Oosterweelverbinding | |
2022-09-10T00:36:52.216Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/63aa8960-a301-40b4-9bba-7cfed45f0494 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/a8f08908-30a0-11ed-b546-f52852c0e5c4 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b5 | |
Voor de realisatie van de Oosterweelverbinding is in 2010 beslist om te kiezen voor een tunneltracé in plaats van een brug, waardoor het budget voor de realisatie gestegen is. Tussen BAM en de stad Antwerpen, respectievelijk het Havenbedrijf Antwerpen zijn een aantal overeenkomsten afgesloten over hun bijdragen in de kosten, gekoppeld aan concrete werken. In 2015 is een intendant aangesteld door het Vlaamse Gewest, om een leefbaarheidsproject in de Antwerpse Stadsregio te onderzoeken. In dat kader zijn de principes van deze overeenkomsten herbekeken, waarbij de budgettaire engagementen kunnen aangehouden blijven, maar worden geheroriënteerd in de filosofie van het Vlaamse Regeerakkoord. De Vlaamse Regering zet daarom de overeenkomsten met Stad Antwerpen en het Havenbedrijf Antwerpen en BAM stop, en keurt één globale overeenkomst goed tussen het Vlaamse Gewest, BAM, Stad Antwerpen en het Havenbedrijf, met afspraken voor investeringen in flankerende maatregelen en stedelijke leefbaarheidsprojecten naar aanleiding van het project Oosterweelverbinding. Het ontwerp van overeenkomst omvat dus twee categorieën van financiële engagementen. Een eerste categorie zijn bijdragen in maatregelen voor een flankerend en minder hinder beleid met als doel de bereikbaarheid van stad en haven te verbeteren. De andere categorie zijn algemenere leefbaarheidsprojecten als gevolg van de verdere uitwerking van de studie van de intendant, waaronder bijkomende overkappingen over de Ring. | |
14 | |
<p>Voor de realisatie van de <strong>Oosterweelverbinding</strong> is in 2010 beslist om te kiezen voor een tunneltracé in plaats van een brug, waardoor het budget voor de realisatie gestegen is. Tussen BAM en de stad Antwerpen, respectievelijk het Havenbedrijf Antwerpen zijn een aantal overeenkomsten afgesloten over hun bijdragen in de kosten, gekoppeld aan concrete werken. In 2015 is een intendant aangesteld door het Vlaamse Gewest, om een <strong>leefbaarheidsproject in de Antwerpse Stadsregio</strong> te onderzoeken. In dat kader zijn de principes van deze overeenkomsten herbekeken, waarbij de budgettaire engagementen kunnen aangehouden blijven, maar worden geheroriënteerd in de filosofie van het Vlaamse Regeerakkoord. De Vlaamse Regering zet daarom de overeenkomsten met Stad Antwerpen en het Havenbedrijf Antwerpen en BAM stop, en <strong>keurt één globale overeenkomst goed tussen het Vlaamse Gewest, BAM, Stad Antwerpen en het Havenbedrijf, met afspraken voor investeringen in flankerende maatregelen en stedelijke leefbaarheidsprojecten naar aanleiding van het project Oosterweelverbinding. </strong>Het ontwerp van overeenkomst omvat dus twee categorieën van financiële engagementen. Een eerste categorie zijn bijdragen in maatregelen voor een flankerend en minder hinder beleid met als doel de bereikbaarheid van stad en haven te verbeteren. De andere categorie zijn algemenere leefbaarheidsprojecten als gevolg van de verdere uitwerking van de studie van de intendant, waaronder bijkomende overkappingen over de Ring.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.