Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/eeb8f570-4c22-11eb-962b-1977e5212a7f weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
2020-07-03T08:00:00Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/e11cac9e-4ba2-11eb-aba2-817b51fea752 | |
28 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be | |
<!----> Deze legislatuur wordt de <strong>omkadering voor de basisscholen verhoogd</strong>. Via de begroting 2020 wordt een eerste schijf van <strong>7,692 miljoen euro</strong> vrijgemaakt Deze investering doortrekken op schooljaarbasis betekent dat er voor het schooljaar 2020-2021 iets meer dan 23 miljoen euro geïnvesteerd wordt in het basisonderwijs. Deze middelen zullen aan de scholengemeenschappen toegekend worden door middel van een <strong>verhoging van de zorgenveloppe van de scholengemeenschappen</strong>, <strong>voor de aanstelling van zorgcoördinatoren</strong>. De middelen voor zorg kunnen momenteel aangewend worden voor vier domeinen: coördinatie van alle zorg en gelijke onderwijskanseninitiatieven, het ondersteunen van het handelen van onderwijzend personeel, het begeleiden van leerlingen en het bevorderen van kleuterparticipatie. Er wordt voorzien dat de <strong>puntenenveloppe zorg vanaf volgend schooljaar voor minstens 20% aangewend wordt voor leerlingondersteuning in de scholen van het gewoon basisonderwijs</strong>. Dit percentage zal de komende jaren stijgen naar 25% in het schooljaar 2021-2022, 30% in het schooljaar 2022-2023 en 35% in het schooljaar 2023-2024. <span style="font-family: flanders-sans, sans-serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400;">Deze leerlingondersteuning focust zich op het begeleidingsdomein 'leren en studeren', om het leren van de leerling te optimaliseren en het leerproces te bevorderen door </span><span style="font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 500; font-size: 16px; font-family: flanders-sans, sans-serif;">leer- en studeervaardigheden</span><span style="font-family: flanders-sans, sans-serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400;"> te </span><span style="font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 500; font-size: 16px; font-family: flanders-sans, sans-serif;">ondersteunen en</span><span style="font-family: flanders-sans, sans-serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400;"> te </span><span style="font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 500; font-size: 16px; font-family: flanders-sans, sans-serif;">ontwikkelen</span><span style="font-family: flanders-sans, sans-serif; font-size: 16px; font-style: normal; font-variant-ligatures: normal; font-variant-caps: normal; font-weight: 400;">. </span>De Vlaamse Regering wijzigt daarom principieel haar besluit over de puntenenveloppen voor de scholengemeenschappen basisonderwijs. Over dit wijzigingsbesluit wordt nog onderhandeld met de sociale partners.<!-- components --> <!----> <!-- components --> <!----> <!-- components --> <!----> <!-- components --> <!----> <!-- components --> <!----> <!-- components --> <!----> <!-- components --> <!----> <!-- components --> <!----> | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a0713 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/ed94e7d0-4c22-11eb-962b-1977e5212a7f | |
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/ed6b8de0-4c22-11eb-962b-1977e5212a7f | |
5EFE0922FA87E000080000B4 | |
Puntenenveloppen voor de scholengemeenschappen basisonderwijs: omkadering leerlingondersteuning |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.