Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/e0bd4370-493f-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
61437398-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Onderwijs: Conceptnota 'Bestuurlijke optimalisatie' | |
2021-11-13T03:39:33.014Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/505b8a15-4433-11ec-9bd2-2b28dc3a4242 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae | |
Om de uitdagingen aan te gaan waarmee schoolbesturen geconfronteerd worden, hebben ze nood aan voldoende bestuurskracht, maar ook aan voldoende ruimte en middelen om een eigen toekomstgericht schoolbeleid en een professioneel personeelsbeleid uit te tekenen en om middelen in te zetten. De Vlaamse Regering stemt daarom in met de principes uit de conceptnota 'Bestuurlijke optimalisatie'. Bedoeling is het versterken van de mogelijkheden voor schoolbesturen en schoolleiders om een beleid op ruimere schaal te kunnen voeren, zodat de school en haar ontwikkeling, meer mogelijkheden krijgt. Dit impliceert dat schoolbesturen structureel kunnen samenwerken of zelfs fuseren om een zekere schaalgrootte te bekomen. | |
8 | |
<p>Om de uitdagingen aan te gaan waarmee <strong>schoolbesturen</strong> geconfronteerd worden, hebben ze nood aan voldoende bestuurskracht, maar ook aan voldoende ruimte en middelen om een eigen toekomstgericht schoolbeleid en een professioneel personeelsbeleid uit te tekenen en om middelen in te zetten. De Vlaamse Regering stemt daarom in met de principes uit de <strong>conceptnota 'Bestuurlijke optimalisatie'. </strong>Bedoeling is het<strong> </strong>versterken van de mogelijkheden voor schoolbesturen en schoolleiders om een beleid op ruimere schaal te kunnen voeren, zodat de school en haar ontwikkeling, meer mogelijkheden krijgt. Dit impliceert dat schoolbesturen structureel kunnen samenwerken of zelfs fuseren om een zekere schaalgrootte te bekomen.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.