Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/dedf8e60-4cfa-11eb-87b9-bb867beb4542 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
2016-03-25T12:00:00+01:00
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/63e7ee10-4c79-11eb-9bee-cf03b228ad18
15
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/0cc58cdc-dcf4-4d6c-bc9e-27ea721baf25
<p>De <strong>besturen van de eredienst</strong> hebben de verplichting om documenten te bezorgen aan verschillende partijen: aan de centrale besturen van de eredienst, de toezichthoudende gemeente- of provinciebesturen, de representatieve organen van de eredienst (de bisdommen etc.) en de Vlaamse overheid (provinciegouverneurs/minister). Het merendeel van die documentstroom heeft betrekking op de financiële documenten (meerjarenplannen, budgetten en jaarrekeningen), op de notulen van de vergaderingen of op de verkiezingen van de leden van de bestuursorganen. Nu hecht de Vlaamse Regering haar principiële goedkeuring aan een besluit dat het wil mogelijk maken dat de besturen van de eredienst, de gemeente- en provinciebesturen en de representatieve organen van de eredienst ook <strong>voor de communicatie naar de Vlaamse overheid in het kader van het Eredienstendecreet gebruik kunnen maken van een digitale toepassing</strong>. Over deze beslissing wordt het advies ingewonnen van de Raad van State.</p>
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a0696
De besturen van de eredienst hebben de verplichting om documenten te bezorgen aan verschillende partijen: aan de centrale besturen van de eredienst, de toezichthoudende gemeente- of provinciebesturen, de representatieve organen van de eredienst (de bisdommen etc.) en de Vlaamse overheid (provinciegouverneurs/minister). Het merendeel van die documentstroom heeft betrekking op de financiële documenten (meerjarenplannen, budgetten en jaarrekeningen), op de notulen van de vergaderingen of op de verkiezingen van de leden van de bestuursorganen. Nu hecht de Vlaamse Regering haar principiële goedkeuring aan een besluit dat het wil mogelijk maken dat de besturen van de eredienst, de gemeente- en provinciebesturen en de representatieve organen van de eredienst ook voor de communicatie naar de Vlaamse overheid in het kader van het Eredienstendecreet gebruik kunnen maken van een digitale toepassing. Over deze beslissing wordt het advies ingewonnen van de Raad van State.
613252de-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
Digitaal toezicht erediensten
  • Resultaten 1 - 11 van 11

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.