Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/d3fbced0-4927-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

5F1098F6FA87E00008000979

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a0712

http://purl.org/dc/terms/title

Gemotiveerd verslag voor toegang tot een individueel aangepast curriculum in een school voor (buiten)gewoon onderwijs: wijzigingsbesluit

http://purl.org/dc/terms/issued

2022-06-22T07:53:13.566Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/5abed3cb-f200-11ec-84af-37629fe5712d

http://schema.org/position

69

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5F109926FA87E0000800097B

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5F109926FA87E0000800097D

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<!----> In het Regeerakkoord is de beleidsintentie opgenomen om de tijd die besteed wordt aan de opmaak van verslagen, formulieren en vergaderingen tot een minimum te beperken. <strong>Voor de identificatie van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften en om in aanmerking te komen voor ondersteuning</strong> vanuit het ondersteuningsmodel (OM) <strong>in het gewoon onderwijs kunnen centra voor leerlingenbegeleiding een gemotiveerd verslag opmaken</strong>. Uit onderzoek en signalen uit de praktijk blijkt dat deze <strong>procedure</strong> als <strong>zwaar en weinig efficiënt</strong> wordt ervaren. Daarom wijzigt de Vlaamse Regering principieel haar besluit dat de inhoud bepaalt&nbsp;van het gemotiveerd verslag en van het attest bij het verslag voor toegang tot het individueel aangepast curriculum in een school voor (buiten)gewoon onderwijs, meer in het bijzonder de artikelen die bepalen welke elementen een attest minimaal moet bevatten en welke analysegegevens er in het gemotiveerd verslag moeten worden opgenomen. Het gemotiveerd verslag krijgt zo&nbsp;de vorm van <strong>een handelingsgericht advies voor ondersteuning vanuit het ondersteuningsmodel</strong>. Dat handelingsgericht advies wordt ook geregistreerd in het multidisciplinair dossier van de leerling en hoeft dus niet meer overgenomen te worden in het aparte document van het gemotiveerd verslag. Over dit wijzigingsbesluit wordt advies ingewonnen&nbsp;van de Raad van State. <!-- components --> <!----> &nbsp; <!-- components --> <!---->

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs en Vorming

http://purl.org/dc/terms/alternative

Voorontwerp van besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van de bepalingen over het gemotiveerd verslag in het besluit van de Vlaamse Regering van 13 februari 2015 tot bepaling van de inhoud van het gemotiveerd verslag en van het attest bij het verslag voor toegang tot een individueel aangepast curriculum in een school voor gewoon onderwijs of tot het buitengewoon onderwijs

Resultaten 1 - 13 van 13

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.