Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/d3fbced0-4927-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
5F1098F6FA87E00008000979 | |
Gemotiveerd verslag voor toegang tot een individueel aangepast curriculum in een school voor (buiten)gewoon onderwijs: wijzigingsbesluit | |
2022-06-22T07:53:13.566Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/5abed3cb-f200-11ec-84af-37629fe5712d | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a0712 | |
69 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5F109926FA87E0000800097D | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5F109926FA87E0000800097B | |
<!----> In het Regeerakkoord is de beleidsintentie opgenomen om de tijd die besteed wordt aan de opmaak van verslagen, formulieren en vergaderingen tot een minimum te beperken. <strong>Voor de identificatie van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften en om in aanmerking te komen voor ondersteuning</strong> vanuit het ondersteuningsmodel (OM) <strong>in het gewoon onderwijs kunnen centra voor leerlingenbegeleiding een gemotiveerd verslag opmaken</strong>. Uit onderzoek en signalen uit de praktijk blijkt dat deze <strong>procedure</strong> als <strong>zwaar en weinig efficiënt</strong> wordt ervaren. Daarom wijzigt de Vlaamse Regering principieel haar besluit dat de inhoud bepaalt van het gemotiveerd verslag en van het attest bij het verslag voor toegang tot het individueel aangepast curriculum in een school voor (buiten)gewoon onderwijs, meer in het bijzonder de artikelen die bepalen welke elementen een attest minimaal moet bevatten en welke analysegegevens er in het gemotiveerd verslag moeten worden opgenomen. Het gemotiveerd verslag krijgt zo de vorm van <strong>een handelingsgericht advies voor ondersteuning vanuit het ondersteuningsmodel</strong>. Dat handelingsgericht advies wordt ook geregistreerd in het multidisciplinair dossier van de leerling en hoeft dus niet meer overgenomen te worden in het aparte document van het gemotiveerd verslag. Over dit wijzigingsbesluit wordt advies ingewonnen van de Raad van State. <!-- components --> <!----> <!-- components --> <!----> | |
Voorontwerp van besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van de bepalingen over het gemotiveerd verslag in het besluit van de Vlaamse Regering van 13 februari 2015 tot bepaling van de inhoud van het gemotiveerd verslag en van het attest bij het verslag voor toegang tot een individueel aangepast curriculum in een school voor gewoon onderwijs of tot het buitengewoon onderwijs |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.