Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/d25242e0-493a-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

a47a85fc-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b7

http://purl.org/dc/terms/title

Invoering procedure aanpassen of schrappen beroepskwalificaties

http://purl.org/dc/terms/issued

2022-09-10T01:20:42.599Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/c89bee1e-30a6-11ed-b546-f52852c0e5c4

http://schema.org/position

8

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51b441fa-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51b44d6c-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51b44fba-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51b4523a-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p>Het <strong>decreet over de Vlaamse kwalificatiestructuur </strong>bepaalt dat de competenties voor beroepsgerichte onderwijs- en opleidingstrajecten worden vastgelegd op basis van erkende beroepskwalificaties. De arbeidsmarkt blijft steeds in beweging en de vraag naar beroepen fluctueert. Om de aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt te garanderen, moeten beroepskwalificaties aangepast kunnen worden als dat nodig wordt geacht. Sommige beroepen kunnen door evoluties van de arbeidsmarkt na verloop van tijd ook hun maatschappelijke waarde verliezen, waardoor een welbepaalde beroepskwalificatie niet langer behouden moet worden. De huidige procedure voorziet op dit moment enkel in het ontwikkelen van nieuwe beroepskwalificaties, maar er er is geen procedure voorzien voor het updaten of schrappen van reeds erkende beroepskwalificaties. De Vlaamse Regering <strong>wijzigt</strong> nu, na advies van de VLOR en van de SERV, opnieuw principieel haar <strong>uitvoeringsbesluit</strong> bij het decreet over de Vlaamse kwalificatiestructuur, <strong>zodat het updaten of schrappen van erkende beroepskwalificaties mogelijk wordt</strong>. Over dit wijzigingsbesluit wordt nu het advies ingewonnen van de Raad van State.</p>

http://www.w3.org/ns/prov#value

Het decreet over de Vlaamse kwalificatiestructuur bepaalt dat de competenties voor beroepsgerichte onderwijs- en opleidingstrajecten worden vastgelegd op basis van erkende beroepskwalificaties. De arbeidsmarkt blijft steeds in beweging en de vraag naar beroepen fluctueert. Om de aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt te garanderen, moeten beroepskwalificaties aangepast kunnen worden als dat nodig wordt geacht. Sommige beroepen kunnen door evoluties van de arbeidsmarkt na verloop van tijd ook hun maatschappelijke waarde verliezen, waardoor een welbepaalde beroepskwalificatie niet langer behouden moet worden. De huidige procedure voorziet op dit moment enkel in het ontwikkelen van nieuwe beroepskwalificaties, maar er er is geen procedure voorzien voor het updaten of schrappen van reeds erkende beroepskwalificaties. De Vlaamse Regering wijzigt nu, na advies van de VLOR en van de SERV, opnieuw principieel haar uitvoeringsbesluit bij het decreet over de Vlaamse kwalificatiestructuur, zodat het updaten of schrappen van erkende beroepskwalificaties mogelijk wordt. Over dit wijzigingsbesluit wordt nu het advies ingewonnen van de Raad van State.

http://purl.org/dc/terms/subject

Werk

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs

Resultaten 1 - 17 van 17

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.