Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/d1683100-493a-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
a2d3676e-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Decreet deeltijds kunstonderwijs | |
2022-09-10T01:20:42.567Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/c89bee10-30a6-11ed-b546-f52852c0e5c4 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae | |
In tegenstelling tot bijvoorbeeld het basisonderwijs heeft het deeltijds kunstonderwijs (dko) nog geen eigen niveaudecreet. De huidige regelgeving is verspreid over verschillende decreten en besluiten. Het huidige wetgevend kader is ook verouderd en sluit niet meer aan bij de huidige dynamiek van het dko. Daardoor hebben leerkrachten te weinig ruimte voor nieuwe pedagogische inzichten of actuele ontwikkelingen in de kunsten. De Vlaamse Regering hecht daarom haar principiële goedkeuring aan het voorontwerp van decreet over het deeltijds kunstonderwijs. Het nieuw niveaudecreet voor deeltijds kunstonderwijs is gebaseerd op drie ambities: vereenvoudiging van de regelgeving, stevige verankering in onderwijs en verbinding met de kunsten en het kleuter- en leerplichtonderwijs. Het voorontwerp van decreet wordt voor onderhandelingen voorgelegd aan de sociale partners en voor advies ingediend bij de strategische adviesraden. | |
4 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51b51c7e-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51b4f550-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51b4f0fa-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51b4f320-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51b4f776-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
<p>In tegenstelling tot bijvoorbeeld het basisonderwijs heeft het deeltijds kunstonderwijs (dko) nog geen eigen niveaudecreet. De huidige regelgeving is verspreid over verschillende decreten en besluiten. Het huidige wetgevend kader is ook verouderd en sluit niet meer aan bij de huidige dynamiek van het dko. Daardoor hebben leerkrachten te weinig ruimte voor nieuwe pedagogische inzichten of actuele ontwikkelingen in de kunsten. De Vlaamse Regering hecht daarom haar<strong> principiële goedkeuring </strong>aan het<strong> voorontwerp van decreet over het deeltijds kunstonderwijs</strong>. Het nieuw niveaudecreet voor deeltijds kunstonderwijs is gebaseerd op drie ambities: vereenvoudiging van de regelgeving, stevige verankering in onderwijs en verbinding met de kunsten en het kleuter- en leerplichtonderwijs. Het voorontwerp van decreet wordt voor onderhandelingen voorgelegd aan de sociale partners en voor advies ingediend bij de strategische adviesraden.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.