Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/b88fd320-4ce4-11eb-87b9-bb867beb4542 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
2019-03-15T12:00:00+01:00
2022-05-11T10:26:03.790Z
2022-08-29T08:45:42.313Z
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/9a236c30-4c41-11eb-9bee-cf03b228ad18
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/c185df65-d114-11ec-ba9c-63bdc4634962
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/f5a70000-2776-11ed-b756-bf5fa8c21f0f
17
35
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7
<p>Het decreet van 26 januari 2018 vernieuwde het kader voor de einddoelen in het basisonderwijs en het secundair onderwijs. De nieuwe regels werden ook ingevoerd in het decreet basisonderwijs en de codex secundair onderwijs. Schoolbesturen kunnen afwijken van de einddoelen, wanneer ze zelf een gelijkwaardig pakket einddoelen uitwerken. De Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement oordelen over deze gelijkwaardigheid. Om deze afwijkingsprocedure aan te passen aan het gewijzigde decretale kader, <strong>hecht de Vlaamse Regering haar principiële goedkeuring aan het nieuwe besluit dat de procedure bepaalt voor de aanvraag tot gelijkwaardigheid voor de eindtermen, de uitbreidingsdoelen Nederlands, de ontwikkelingsdoelen en de specifieke eindtermen</strong>. Over dit besluit wordt het advies ingewonnen van de Raad van State.</p>
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06d6
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06d7
Het decreet van 26 januari 2018 vernieuwde het kader voor de einddoelen in het basisonderwijs en het secundair onderwijs. De nieuwe regels werden ook ingevoerd in het decreet basisonderwijs en de codex secundair onderwijs. Schoolbesturen kunnen afwijken van de einddoelen, wanneer ze zelf een gelijkwaardig pakket einddoelen uitwerken. De Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement oordelen over deze gelijkwaardigheid. Om deze afwijkingsprocedure aan te passen aan het gewijzigde decretale kader, hecht de Vlaamse Regering haar principiële goedkeuring aan het nieuwe besluit dat de procedure bepaalt voor de aanvraag tot gelijkwaardigheid voor de eindtermen, de uitbreidingsdoelen Nederlands, de ontwikkelingsdoelen en de specifieke eindtermen. Over dit besluit wordt het advies ingewonnen van de Raad van State.
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/bdd35410-4ce4-11eb-87b9-bb867beb4542
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/bdcc9d50-4ce4-11eb-87b9-bb867beb4542
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52b7e99e-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52b7ebb0-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
49d43318-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002
Procedure gelijkwaardigheid eindtermen
  • Resultaten 1 - 21 van 21

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.