Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/a7d0a980-493f-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
61493922-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Vervolgschoolcoaches | |
2021-11-13T03:39:26.878Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/4c8b4834-4433-11ec-9bd2-2b28dc3a4242 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae | |
Na onderhandelingen met de sociale partners wijzigt de Vlaamse Regering opnieuw principieel het besluit over de organisatie van onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers (OKAN) in het gewoon voltijds secundair onderwijs. Het besluit heeft betrekking op de specifieke uren-leraar die worden toegekend voor de ondersteuning, opvolging en begeleiding van gewezen anderstalige nieuwkomers in het reguliere onderwijs (= de vervolgschoolcoaches). Het is de bedoeling het financieringsmechanisme voor de vervolgschoolcoaches te herzien, zodat de specifieke uren-leraar gedifferentieerd worden toegekend, rekening houdend met het aantal leerlingen. Daarnaast krijgen de vervolgschoolcoaches ook de opdracht om expertise op te bouwen in het reguliere onderwijs rond de specifieke leerlingengroep van anderstalige nieuwkomers. Het wijzigingsbesluit wordt nu voor advies voorgelegd aan de Raad van State. | |
9 | |
<p>Na onderhandelingen met de sociale partners <strong>wijzigt</strong> de Vlaamse Regering <strong>opnieuw principieel het besluit over </strong>de organisatie van <strong>onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers</strong> (<strong>OKAN</strong>) in het gewoon voltijds secundair onderwijs. Het besluit heeft betrekking op de specifieke uren-leraar die worden toegekend voor de ondersteuning, opvolging en begeleiding van gewezen anderstalige nieuwkomers in het reguliere onderwijs (= de vervolgschoolcoaches). Het is de bedoeling het <strong>financieringsmechanisme voor de vervolgschoolcoaches</strong> te <strong>herzien</strong>, zodat de specifieke uren-leraar gedifferentieerd worden toegekend, rekening houdend met het aantal leerlingen. Daarnaast krijgen de vervolgschoolcoaches ook de opdracht om expertise op te bouwen in het reguliere onderwijs rond de specifieke leerlingengroep van anderstalige nieuwkomers. Het wijzigingsbesluit wordt nu voor advies voorgelegd aan de Raad van State. </p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.