Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/98706070-4ce7-11eb-87b9-bb867beb4542 weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
2018-12-07T12:00:00+01:00 | |
2022-08-29T08:30:13.003Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/35206096-4c49-11eb-9bee-cf03b228ad18 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/cb864f66-2774-11ed-b756-bf5fa8c21f0f | |
7 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/9d82e85b-a02c-4bf0-b324-1eb0b5e81042 | |
<p>De Vlaamse Regering hecht haar <strong>goedkeuring aan het Verdrag van Straatsburg van 2012 over de beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI 2012)</strong>. Ze keurt meteen ook principieel het voorontwerp van decreet goed dat met dit Verdrag instemt. Over dit <strong>voorontwerp van instemmingsdecreet</strong> wordt nog het advies ingewonnen van de MORA en daarna van de Raad van State. Met het Verdrag worden de aansprakelijkheidsgrenzen voor schade veroorzaakt in de binnenvaart aanzienlijk verhoogd. Er is sprake van een verdubbeling voor schade veroorzaakt aan personen en materieel ten opzichte van het vorige Verdrag (CLNI 1988) en er wordt ook aansprakelijkheid in het leven geroepen voor bepaalde vormen van milieuschade. Door het nieuwe verdrag is het toepassingsgebied nu ruimer (bv. Donaulanden) en wordt het ook gemakkelijker voor andere oeverstaten om toe te treden.</p> | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ac | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ad | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b5 | |
De Vlaamse Regering hecht haar goedkeuring aan het Verdrag van Straatsburg van 2012 over de beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart (CLNI 2012). Ze keurt meteen ook principieel het voorontwerp van decreet goed dat met dit Verdrag instemt. Over dit voorontwerp van instemmingsdecreet wordt nog het advies ingewonnen van de MORA en daarna van de Raad van State. Met het Verdrag worden de aansprakelijkheidsgrenzen voor schade veroorzaakt in de binnenvaart aanzienlijk verhoogd. Er is sprake van een verdubbeling voor schade veroorzaakt aan personen en materieel ten opzichte van het vorige Verdrag (CLNI 1988) en er wordt ook aansprakelijkheid in het leven geroepen voor bepaalde vormen van milieuschade. Door het nieuwe verdrag is het toepassingsgebied nu ruimer (bv. Donaulanden) en wordt het ook gemakkelijker voor andere oeverstaten om toe te treden. | |
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/9fd49e80-4ce7-11eb-87b9-bb867beb4542 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/a04a91d0-4ce7-11eb-87b9-bb867beb4542 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/a0fec6a0-4ce7-11eb-87b9-bb867beb4542 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/9feb5ad0-4ce7-11eb-87b9-bb867beb4542 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5263b22a-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5263b694-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5263af82-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52686d60-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
28ecca70-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Beperking van aansprakelijkheid in de binnenvaart: voorontwerp instemmingsdecreet |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.