Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/96e56e10-4937-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
d6e2441c-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Bilaterale overeenkomsten Total en Eurotoll als dienstverleners kilometerheffing | |
2022-09-10T01:37:08.748Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/9d82e85b-a02c-4bf0-b324-1eb0b5e81042 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/7fd362b0-4580-4f85-b046-4b62f212f4b6 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/91b7d388-3260-4444-90ca-9b08f612dfe4 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/1229a139-cd06-4ba7-9998-da34bf46ed6d | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/1244abd4-30a9-11ed-b546-f52852c0e5c4 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ad | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b1 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b8 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b5 | |
Op 1 april 2016 zijn drie gewestelijke tolgebieden voor vrachtvervoer van meer dan 3,5 ton van kracht geworden. Al de vrachtwagens moeten sindsdien een constant ingeschakelde On Board Unit (OBU) aan boord hebben. Die OBU is te verkrijgen bij de dienstverleners voor de tolheffing. Volgens de Europese regels moeten toldomeinen een vrije toegang bieden aan iedere kandidaat dienstverlener. Dat is het principe van het European Electronic Toll Service (EETS)-model. Om andere uitbaters toe te laten tot het Vlaamse tolsysteem, moeten zij voldoen aan alle technische specificaties van de toldomeinen, vervat in de EETS Tolgebiedverklaring. Tot heden werd Axxès erkend als dienstverlener voor Vlaanderen. Eurotoll en Total hebben zich als kandidaat-operatoren aangediend om geaccrediteerd te worden. Met de EETS-dienstverleners moet een bilaterale overeenkomst worden afgesloten. De Vlaamse Regering keurt daarvoor nu de bilaterale overeenkomsten met Total en Eurotoll goed en keurt het addendum goed bij de bilaterale overeenkomst van Axxès. | |
5 | |
<p>Op 1 april 2016 zijn drie gewestelijke <strong>tolgebieden voor vrachtvervoer van meer dan 3,5 ton </strong>van kracht geworden. Al de vrachtwagens moeten sindsdien een constant ingeschakelde On Board Unit (OBU) aan boord hebben. Die OBU is te verkrijgen bij de dienstverleners voor de tolheffing. Volgens de Europese regels moeten toldomeinen een vrije toegang bieden aan iedere kandidaat dienstverlener. Dat is het principe van het European Electronic Toll Service (EETS)-model. Om andere uitbaters toe te laten tot het Vlaamse tolsysteem, moeten zij voldoen aan alle technische specificaties van de toldomeinen, vervat in de EETS Tolgebiedverklaring. Tot heden werd Axxès erkend als dienstverlener voor Vlaanderen. Eurotoll en Total hebben zich als kandidaat-operatoren aangediend om geaccrediteerd te worden. Met de EETS-dienstverleners moet een bilaterale overeenkomst worden afgesloten. De Vlaamse Regering <strong>keurt daarvoor nu de bilaterale overeenkomsten met Total en Eurotoll goed en keurt het addendum goed bij de bilaterale overeenkomst van Axxès. </strong></p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.