Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/8c28a120-4cfa-11eb-87b9-bb867beb4542 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
2016-05-27T12:00:00+02:00
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/5dd9ca03-4c79-11eb-9bee-cf03b228ad18
4
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7
<p>De Vlaamse Regering <strong>wijzigt principieel het besluit over </strong>de organisatie van <strong>onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers</strong> (<strong>OKAN</strong>) in het gewoon voltijds secundair onderwijs. Het besluit heeft betrekking op de specifieke uren-leraar die worden toegekend voor de ondersteuning, opvolging en begeleiding van gewezen anderstalige nieuwkomers in het reguliere onderwijs (= de vervolgschoolcoaches). Het is de bedoeling het <strong>financieringsmechanisme voor de vervolgschoolcoaches</strong> te <strong>herzien</strong>, zodat de specifieke uren-leraar gedifferentieerd worden toegekend, rekening houdend met het aantal leerlingen. Daarnaast krijgen de vervolgschoolcoaches ook de opdracht om expertise op te bouwen in het reguliere onderwijs rond de specifieke leerlingengroep van anderstalige nieuwkomers. Het wijzigingsbesluit wordt nu onderhandeld met de sociale partners en gaat daarna voor advies naar de Raad van State.&nbsp;</p>
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae
De Vlaamse Regering wijzigt principieel het besluit over de organisatie van onthaalonderwijs voor anderstalige nieuwkomers (OKAN) in het gewoon voltijds secundair onderwijs. Het besluit heeft betrekking op de specifieke uren-leraar die worden toegekend voor de ondersteuning, opvolging en begeleiding van gewezen anderstalige nieuwkomers in het reguliere onderwijs (= de vervolgschoolcoaches). Het is de bedoeling het financieringsmechanisme voor de vervolgschoolcoaches te herzien, zodat de specifieke uren-leraar gedifferentieerd worden toegekend, rekening houdend met het aantal leerlingen. Daarnaast krijgen de vervolgschoolcoaches ook de opdracht om expertise op te bouwen in het reguliere onderwijs rond de specifieke leerlingengroep van anderstalige nieuwkomers. Het wijzigingsbesluit wordt nu onderhandeld met de sociale partners en gaat daarna voor advies naar de Raad van State. 
614207ce-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
Vervolgschoolcoaches
  • Resultaten 1 - 11 van 11

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.