Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/8c219c40-4cfa-11eb-87b9-bb867beb4542 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
2016-05-27T12:00:00+02:00
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/5dd9ca15-4c79-11eb-9bee-cf03b228ad18
8
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7
<p>Om de uitdagingen aan te gaan waarmee <strong>schoolbesturen</strong> geconfronteerd worden, hebben ze nood aan voldoende bestuurskracht, maar ook aan voldoende ruimte en middelen om een eigen toekomstgericht schoolbeleid en een professioneel personeelsbeleid uit te tekenen en om middelen in te zetten. De Vlaamse Regering stemt daarom in met de principes uit de <strong>conceptnota &#39;Bestuurlijke optimalisatie&#39;. </strong>Bedoeling is het<strong> </strong>versterken van de mogelijkheden voor schoolbesturen en schoolleiders om een beleid op ruimere schaal te kunnen voeren, zodat de school en haar ontwikkeling, meer mogelijkheden krijgt. Dit impliceert dat schoolbesturen structureel kunnen samenwerken of zelfs fuseren om een zekere schaalgrootte te bekomen.</p>
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae
Om de uitdagingen aan te gaan waarmee schoolbesturen geconfronteerd worden, hebben ze nood aan voldoende bestuurskracht, maar ook aan voldoende ruimte en middelen om een eigen toekomstgericht schoolbeleid en een professioneel personeelsbeleid uit te tekenen en om middelen in te zetten. De Vlaamse Regering stemt daarom in met de principes uit de conceptnota 'Bestuurlijke optimalisatie'. Bedoeling is het versterken van de mogelijkheden voor schoolbesturen en schoolleiders om een beleid op ruimere schaal te kunnen voeren, zodat de school en haar ontwikkeling, meer mogelijkheden krijgt. Dit impliceert dat schoolbesturen structureel kunnen samenwerken of zelfs fuseren om een zekere schaalgrootte te bekomen.
61437398-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
Onderwijs: Conceptnota 'Bestuurlijke optimalisatie'
  • Resultaten 1 - 11 van 11

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.