Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/7f5ccc60-4942-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
60f44b92-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
Aanwendingspercentage uren DKO
2021-11-13T03:40:28.478Z
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/6f9613d0-4433-11ec-9bd2-2b28dc3a4242
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a068e
Het Onderwijsdecreet XXV voert in hoofdstuk VII voor het deeltijds kunstonderwijs (DKO) een aantal wijzigingen in aan de aanwendingspercentages voor leerlingen met beperkingen die een vrijstelling krijgen voor een vak, in die zin dat het aanwendingspercentage in de omkadering die deze leerlingen genereren niet wordt toegepast. Het artikel wijzigt echter niet enkel de beoogde regeling voor aanwendingspercentages bij vrijstellingen, maar ook alle andere bepalingen over aanwendingspercentages. Het gevolg is dat, indien de nieuwe regelgeving niet wordt aangepast, er vanaf 1 september 2015 enkel nog aanwendingspercentages worden toegepast op een deel van de leerlingen die vrijstellingen genieten en niet meer op de leerlingen zonder vrijstellingen. Daarom wijzigt de Vlaamse Regering haar besluit over de bepaling van het aanwendingspercentage van het aantal uren-leraar in het DKO. Het voert de vroegere aanwendingspercentages voor leerlingen zonder vrijstellingen opnieuw in en behoudt tegelijkertijd de aanpassing voor leerlingen met beperkingen die vrijstellingen genieten.
18
<p>Het Onderwijsdecreet XXV voert in hoofdstuk VII voor het <strong>deeltijds kunstonderwijs</strong> (DKO) een aantal wijzigingen in aan de <strong>aanwendingspercentages voor leerlingen met beperkingen die een vrijstelling krijgen voor een vak</strong>, in die zin dat het aanwendingspercentage in de omkadering die deze leerlingen genereren niet wordt toegepast. Het artikel wijzigt echter niet enkel de beoogde regeling voor aanwendingspercentages bij vrijstellingen, maar ook alle andere bepalingen over aanwendingspercentages. Het gevolg is dat, indien de nieuwe regelgeving niet wordt aangepast, er vanaf 1 september 2015 enkel nog aanwendingspercentages worden toegepast op een deel van de leerlingen die vrijstellingen genieten en niet meer op de leerlingen zonder vrijstellingen. Daarom wijzigt de Vlaamse Regering haar besluit over de bepaling van het aanwendingspercentage van het aantal uren-leraar in het DKO. Het voert de vroegere aanwendingspercentages voor leerlingen zonder vrijstellingen opnieuw in en behoudt tegelijkertijd de aanpassing voor leerlingen met beperkingen die vrijstellingen genieten.</p>
  • Resultaten 1 - 11 van 11

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.