Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/77ef3a20-492f-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
44cf1be4-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Realisatieconvenant brownfieldproject Investeringszone Petroleum-Zuid | |
2022-06-22T08:09:54.972Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/63aa8960-a301-40b4-9bba-7cfed45f0494 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/b21a09c7-f202-11ec-84af-37629fe5712d | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06dc | |
Op 29 mei 2009 werd een brownfieldconvenant met betrekking tot het brownfieldproject 'Investeringszone Petroleum-Zuid' afgesloten tussen de Vlaamse Regering, de Actoren GO IPZ nv, PMV Re Vinci, AG Vespa, Stad Antwerpen, W&Z en de Regisseurs Stad Antwerpen, OVAM, Vlaamse Bouwmeester en PMV. Diezelfde dag werd een politiek akkoord ondertekend tussen de Vlaamse Regering en de stad Antwerpen over de herontwikkeling van Petroleum Zuid tot een watergebonden bedrijventerrein met voetbalstadion. De projectvennootschap Blue Gate Antwerp nv gaf op 18 oktober 2011 aan Arcadis Belgium nv de opdracht een project-MER op te maken. In het project-MER van Blue Gate Antwerp wordt gesteld dat noodzakelijke en/of gewenste afspraken rond mobiliteit moeten worden vastgelegd in een realisatieconvenant mobiliteit. De Vlaamse Regering keurt dat realisatieconvenant Blue Gate Antwerp nu goed. Het Agentschap Wegen en Verkeer zal instaan voor de eventuele grondverwervingen en de heraanleg (in de periode 2020-2025) van het op- en afrittencomplex van de Knoop Zuid. De heraanleg van Knoop Zuid voorziet het verplaatsen van de Singel (R10) ter hoogte van het justitiepaleis. De budgettaire inpasbaarheid zal worden bekeken zodra er meer duidelijkheid is over de verwachte kostprijs en uitvoeringsplanning van het project. | |
15 | |
<p>Op 29 mei 2009 werd een brownfieldconvenant met betrekking tot het <strong>brownfieldproject 'Investeringszone Petroleum-Zuid'</strong> afgesloten tussen de Vlaamse Regering, de Actoren GO IPZ nv, PMV Re Vinci, AG Vespa, Stad Antwerpen, W&Z en de Regisseurs Stad Antwerpen, OVAM, Vlaamse Bouwmeester en PMV. Diezelfde dag werd een politiek akkoord ondertekend tussen de Vlaamse Regering en de stad Antwerpen over de herontwikkeling van Petroleum Zuid tot een watergebonden bedrijventerrein met voetbalstadion. De projectvennootschap Blue Gate Antwerp nv gaf op 18 oktober 2011 aan Arcadis Belgium nv de opdracht een project-MER op te maken. In het project-MER van Blue Gate Antwerp wordt gesteld dat noodzakelijke en/of gewenste afspraken rond mobiliteit moeten worden vastgelegd in een realisatieconvenant mobiliteit. De Vlaamse Regering keurt dat <strong>realisatieconvenant Blue Gate Antwerp</strong> nu goed. Het Agentschap Wegen en Verkeer zal instaan voor de eventuele grondverwervingen en de <strong>heraanleg (in de periode 2020-2025) van het op- en afrittencomplex van de Knoop Zuid</strong>. De heraanleg van Knoop Zuid voorziet het verplaatsen van de Singel (R10) ter hoogte van het justitiepaleis. De budgettaire inpasbaarheid zal worden bekeken zodra er meer duidelijkheid is over de verwachte kostprijs en uitvoeringsplanning van het project.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.