Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/6cfcd2a0-4937-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
dc77120e-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Gebruik vrije stroken A12 - R0 | |
2021-11-13T00:14:39.980Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/63aa8960-a301-40b4-9bba-7cfed45f0494 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/b0d80889-4416-11ec-9bd2-2b28dc3a4242 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b5 | |
De Vlaamse Regering wil op een duurzame wijze de verkeersproblematiek in de ruime Vlaamse rand rond Brussel aanpakken. Op 6 december 2013 besliste ze daarom, in het kader van Brabantnet, drie lijnen prioritair en gefaseerd uit te voeren: het traject Brussel–Willebroek, het traject Brussel–Zaventem luchthaven en het traject Jette–Zaventem luchthaven. Voor het traject Brussel-Willebroek werd ingestemd met het voorkeurstracé voor de sneltram langsheen de A12 van Brussel tot Willebroek (Fort van Breendonk). Voor de realisatie van het project ‘Brabantnet-sneltram A12’, in casu voor de aanleg van tram-, halte- en fietsinfrastructuur, is een inname van de 30 en 10 meter zone van de vrije stroken langs deze autosnelweg, zoals bepaald in het koninklijk besluit van 4 juni 1958, nodig. Artikel 2 van dat koninklijk besluit staat geen afwijking toe binnen de 10 meter zone, zodat het Agentschap Wegen en Verkeer geen gunstig advies kan verlenen bij de aanvraag van een omgevingsvergunning. Ten bate van het algemeen belang en de openbare dienstverlening gaat de Vlaamse Regering nu over tot het niet-toepasselijk verklaren van het koninklijk besluit van 4 juni 1958 voor wat de vrije stroken langs de autosnelwegen op het project ‘Brabantnet-sneltram A12’ betreft. | |
12 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52082798-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5208a704-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
<p>De Vlaamse Regering wil op een duurzame wijze de verkeersproblematiek in de ruime Vlaamse rand rond Brussel aanpakken. Op 6 december 2013 besliste ze daarom, in het kader van <strong>Brabantnet</strong>, drie lijnen prioritair en gefaseerd uit te voeren: het traject Brussel–Willebroek, het traject Brussel–Zaventem luchthaven en het traject Jette–Zaventem luchthaven. Voor het <strong>traject Brussel-Willebroek</strong> werd ingestemd met het voorkeurstracé voor de sneltram langsheen de A12 van Brussel tot Willebroek (Fort van Breendonk). Voor de realisatie van het<strong> project ‘Brabantnet-sneltram A12’</strong>, in casu voor de aanleg van tram-, halte- en fietsinfrastructuur, is een <strong>inname van de 30 en 10 meter zone van de vrije stroken langs deze autosnelweg</strong>, zoals bepaald in het koninklijk besluit van 4 juni 1958, nodig. Artikel 2 van dat koninklijk besluit staat geen afwijking toe binnen de 10 meter zone, zodat het Agentschap Wegen en Verkeer geen gunstig advies kan verlenen bij de aanvraag van een omgevingsvergunning. Ten bate van het algemeen belang en de openbare dienstverlening gaat de Vlaamse Regering nu over tot het <strong>niet-toepasselijk verklaren van het koninklijk besluit van 4 juni 1958 voor wat de vrije stroken langs de autosnelwegen op het project ‘Brabantnet-sneltram A12’ betreft</strong>.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.