Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/6c0290f0-4933-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
113e4cb4-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002
Communicatie rond leerplicht via sociale media
2021-11-12T22:34:15.169Z
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/a80bde66-4408-11ec-9bd2-2b28dc3a4242
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae
Na advies van de Raad van State wijzigt de Vlaamse Regering definitief artikel 3 in haar besluiten over de controle op de inschrijvingen van leerlingen in het secundair onderwijs of in het stelsel van leren en werken en van leerlingen in het basisonderwijs. Artikel 3 stelt dat het Agentschap voor Onderwijsdiensten (AGODI) uiterlijk vijftien kalenderdagen vóór de aanvang van elk schooljaar alle ouders via de geschreven pers of via de audiovisuele media herinnert aan de leerplicht. AGODI stelt vast dat de advertenties in kranten de beoogde doelgroepen niet bereiken en dus overbodig zijn. Daarom wordt voorgesteld om de verplichting om over de leerplicht via de geschreven pers te communiceren, af te schaffen. Deze afschaffing is ook kostenbesparend. Communicatie via sociale media komt meer tegemoet aan de tijdsgeest van digitalisering. Daarom wordt voorgesteld om in artikel 3 het woord 'audiovisuele' te vervangen door het woord 'sociale' media. Hiermee wordt de bestaande praktijk om via Twitter en Facebook te communiceren, bevestigd. Daarnaast communiceert het beleidsdomein ook over de leerplicht via de onderwijswebsite onderwijs.vlaanderen.be.
9
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5242fe36-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52430052-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5242f97c-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
<p>Na advies van de Raad van State <strong>wijzigt</strong> de Vlaamse Regering <strong>definitief artikel 3 in haar besluiten over de controle op de inschrijvingen van leerlingen in het secundair onderwijs of in het stelsel van leren en werken en van leerlingen in het basisonderwijs</strong>. Artikel 3 stelt dat het Agentschap voor Onderwijsdiensten (AGODI) uiterlijk vijftien kalenderdagen vóór de aanvang van elk schooljaar alle ouders via de geschreven pers of via de audiovisuele media herinnert aan de leerplicht. AGODI stelt vast dat de advertenties in kranten de beoogde doelgroepen niet bereiken en dus overbodig zijn. Daarom wordt voorgesteld om de <strong>verplichting om over de leerplicht via de geschreven pers te communiceren, af te schaffen</strong>. Deze afschaffing is ook kostenbesparend. <strong>Communicatie via sociale media</strong> komt meer tegemoet aan de tijdsgeest van digitalisering. Daarom wordt voorgesteld om in artikel 3 het woord &#39;audiovisuele&#39; te vervangen door het woord &#39;sociale&#39; media. Hiermee wordt de bestaande praktijk om via Twitter en Facebook te communiceren, bevestigd. Daarnaast communiceert het beleidsdomein ook over de leerplicht via de onderwijswebsite onderwijs.vlaanderen.be.</p>
  • Resultaten 1 - 14 van 14

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.