Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/67ca79a0-4940-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
613252de-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Digitaal toezicht erediensten | |
2021-11-13T03:39:45.651Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/0cc58cdc-dcf4-4d6c-bc9e-27ea721baf25 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/5774b570-4433-11ec-9bd2-2b28dc3a4242 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a0694 | |
De besturen van de eredienst hebben de verplichting om documenten te bezorgen aan verschillende partijen: aan de centrale besturen van de eredienst, de toezichthoudende gemeente- of provinciebesturen, de representatieve organen van de eredienst (de bisdommen etc.) en de Vlaamse overheid (provinciegouverneurs/minister). Het merendeel van die documentstroom heeft betrekking op de financiële documenten (meerjarenplannen, budgetten en jaarrekeningen), op de notulen van de vergaderingen of op de verkiezingen van de leden van de bestuursorganen. Nu hecht de Vlaamse Regering haar principiële goedkeuring aan een besluit dat het wil mogelijk maken dat de besturen van de eredienst, de gemeente- en provinciebesturen en de representatieve organen van de eredienst ook voor de communicatie naar de Vlaamse overheid in het kader van het Eredienstendecreet gebruik kunnen maken van een digitale toepassing. Over deze beslissing wordt het advies ingewonnen van de Raad van State. | |
22 | |
<p>De <strong>besturen van de eredienst</strong> hebben de verplichting om documenten te bezorgen aan verschillende partijen: aan de centrale besturen van de eredienst, de toezichthoudende gemeente- of provinciebesturen, de representatieve organen van de eredienst (de bisdommen etc.) en de Vlaamse overheid (provinciegouverneurs/minister). Het merendeel van die documentstroom heeft betrekking op de financiële documenten (meerjarenplannen, budgetten en jaarrekeningen), op de notulen van de vergaderingen of op de verkiezingen van de leden van de bestuursorganen. Nu hecht de Vlaamse Regering haar principiële goedkeuring aan een besluit dat het wil mogelijk maken dat de besturen van de eredienst, de gemeente- en provinciebesturen en de representatieve organen van de eredienst ook <strong>voor de communicatie naar de Vlaamse overheid in het kader van het Eredienstendecreet gebruik kunnen maken van een digitale toepassing</strong>. Over deze beslissing wordt het advies ingewonnen van de Raad van State.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.