Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/675c0060-4940-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
61323718-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Conceptnota: lerarenopleidingen versterken | |
2021-11-13T03:39:45.575Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/5774b56b-4433-11ec-9bd2-2b28dc3a4242 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a068e | |
Vlaanderen kent vandaag twee soorten lerarenopleidingen, in drie types instellingen. Daardoor hebben de lerarenopleidingen geen eenduidige plaats of niveau in het onderwijslandschap, en verschilt de toegankelijkheid en flexibiliteit naargelang de aanbieder. De Vlaamse Regering keurt daarom de principes goed van de conceptnota: 'Lerarenopleidingen versterken / wervende en kwalitatieve lerarenopleidingen als basispijler voor hoogstaand onderwijs'. Bedoeling is de lerarenopleidingen te hervormen en de instroom te versterken. Daarvoor komt er een verplichte niet-bindende instapproef, worden de lerarenopleidingen kwalitatief hervormd en het aanbod gestroomlijnd. De bevoegde minister voor onderwijs zal de principes uit de conceptnota verder uitwerken. | |
11 | |
<p>Vlaanderen kent vandaag twee soorten lerarenopleidingen, in drie types instellingen. Daardoor hebben de lerarenopleidingen geen eenduidige plaats of niveau in het onderwijslandschap, en verschilt de toegankelijkheid en flexibiliteit naargelang de aanbieder. De Vlaamse Regering keurt daarom de principes goed van de <strong>conceptnota: 'Lerarenopleidingen versterken / wervende en kwalitatieve lerarenopleidingen als basispijler voor hoogstaand onderwijs'</strong>. Bedoeling is de lerarenopleidingen te hervormen en de instroom te versterken. Daarvoor komt er een verplichte niet-bindende instapproef, worden de lerarenopleidingen kwalitatief hervormd en het aanbod gestroomlijnd. De bevoegde minister voor onderwijs zal de principes uit de conceptnota verder uitwerken.</p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.