Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/675c0060-4940-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

61323718-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a068e

http://purl.org/dc/terms/title

Conceptnota: lerarenopleidingen versterken

http://purl.org/dc/terms/issued

2021-11-13T03:39:45.575Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/5774b56b-4433-11ec-9bd2-2b28dc3a4242

http://schema.org/position

11

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p>Vlaanderen kent vandaag twee soorten lerarenopleidingen, in drie types instellingen. Daardoor hebben de lerarenopleidingen geen eenduidige plaats of niveau in het onderwijslandschap, en verschilt de toegankelijkheid en flexibiliteit naargelang de aanbieder. De Vlaamse Regering keurt daarom de principes goed van de <strong>conceptnota: &#39;Lerarenopleidingen versterken / wervende en kwalitatieve lerarenopleidingen als basispijler voor hoogstaand onderwijs&#39;</strong>. Bedoeling is de lerarenopleidingen te hervormen en de instroom te versterken. &nbsp;Daarvoor komt er een verplichte niet-bindende instapproef, worden de lerarenopleidingen kwalitatief hervormd en het aanbod gestroomlijnd. De bevoegde minister voor onderwijs zal de principes uit de conceptnota verder uitwerken.</p>

http://www.w3.org/ns/prov#value

Vlaanderen kent vandaag twee soorten lerarenopleidingen, in drie types instellingen. Daardoor hebben de lerarenopleidingen geen eenduidige plaats of niveau in het onderwijslandschap, en verschilt de toegankelijkheid en flexibiliteit naargelang de aanbieder. De Vlaamse Regering keurt daarom de principes goed van de conceptnota: 'Lerarenopleidingen versterken / wervende en kwalitatieve lerarenopleidingen als basispijler voor hoogstaand onderwijs'. Bedoeling is de lerarenopleidingen te hervormen en de instroom te versterken.  Daarvoor komt er een verplichte niet-bindende instapproef, worden de lerarenopleidingen kwalitatief hervormd en het aanbod gestroomlijnd. De bevoegde minister voor onderwijs zal de principes uit de conceptnota verder uitwerken.

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs

Resultaten 1 - 11 van 11

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.