Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/6069a280-4936-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

ec03a2dc-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae

http://purl.org/dc/terms/title

Curriculumdossiers en leerplannen in het secundair onderwijs

http://purl.org/dc/terms/issued

2022-09-10T07:18:28.145Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/c3820263-30d8-11ed-a4c8-8166c197f354

http://schema.org/position

4

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/521ce2fa-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/521ce534-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/521d816a-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/521d93d0-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p>Onderwijsdoelen vormen een van de luiken van het globale <strong>moderniseringsdossier secundair onderwijs</strong>. Het wijzigingsdecreet basisonderwijs en Codex Secundair onderwijs bevat enerzijds een reeks nieuwe bepalingen over leerplannen voor zowel het basis- als het secundair onderwijs en anderzijds de introductie van het instrument &#39;curriculumdossier&#39; in het secundair onderwijs. De nieuwe decretale maatregelen leiden er toe dat de <strong>criteria voor goedkeuring van leerplannen</strong> (waarvoor aan de onderwijsinspectie bevoegdheidsdelegatie werd verleend) door de Vlaamse Regering <strong>moeten worden bijgestuurd</strong>. In het voltijds secundair onderwijs (gewoon + opleidingsvorm 4 buitengewoon) is dat des te meer het geval omdat er met curriculumdossiers zal worden gewerkt. Een curriculumdossier groepeert, per structuuronderdeel, alle overeenkomstige onderwijsdoelen die hetzij door de overheid hetzij door de onderwijsverstrekkers zelf worden vastgelegd. In die zin zijn curriculumdossiers net- en schoolbestuuroverschrijdend en wordt het aan de onderwijskoepels en het GO! overgelaten om ze, met in acht name van een aantal procedurele voorwaarden, samen te stellen. De Vlaamse Regering moet die <strong>voorwaarden vastleggen</strong> evenals een scenario wanneer de onderwijskoepels en het GO! geen consensus vinden over een <strong>curriculumdossier</strong>. De Vlaamse Regering keurt daarom nu principieel haar besluit goed rond curriculumdossiers en leerplannen. Over dit besluit wordt het advies ingewonnen van de Raad van State.</p>

http://www.w3.org/ns/prov#value

Onderwijsdoelen vormen een van de luiken van het globale moderniseringsdossier secundair onderwijs. Het wijzigingsdecreet basisonderwijs en Codex Secundair onderwijs bevat enerzijds een reeks nieuwe bepalingen over leerplannen voor zowel het basis- als het secundair onderwijs en anderzijds de introductie van het instrument 'curriculumdossier' in het secundair onderwijs. De nieuwe decretale maatregelen leiden er toe dat de criteria voor goedkeuring van leerplannen (waarvoor aan de onderwijsinspectie bevoegdheidsdelegatie werd verleend) door de Vlaamse Regering moeten worden bijgestuurd. In het voltijds secundair onderwijs (gewoon + opleidingsvorm 4 buitengewoon) is dat des te meer het geval omdat er met curriculumdossiers zal worden gewerkt. Een curriculumdossier groepeert, per structuuronderdeel, alle overeenkomstige onderwijsdoelen die hetzij door de overheid hetzij door de onderwijsverstrekkers zelf worden vastgelegd. In die zin zijn curriculumdossiers net- en schoolbestuuroverschrijdend en wordt het aan de onderwijskoepels en het GO! overgelaten om ze, met in acht name van een aantal procedurele voorwaarden, samen te stellen. De Vlaamse Regering moet die voorwaarden vastleggen evenals een scenario wanneer de onderwijskoepels en het GO! geen consensus vinden over een curriculumdossier. De Vlaamse Regering keurt daarom nu principieel haar besluit goed rond curriculumdossiers en leerplannen. Over dit besluit wordt het advies ingewonnen van de Raad van State.

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs

Resultaten 1 - 15 van 15

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.