Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/5fc96480-492e-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
5520b55c-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002
IMEC: toekenning steun project I-Learn
2022-09-09T23:25:54.839Z
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/c8a94efe-10a8-4f5f-a77a-2ca188dc7b51
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ca626cb0-7f48-4e2f-8c09-2c77d34bef47
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/bd461dd4-3096-11ed-b546-f52852c0e5c4
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06d6
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06de
Leren op maat van elk kind wordt vaak gezien als de toekomst van ons onderwijs. Technologie is daarbij een bijzonder krachtige hefboom om dit leren op maat mogelijk te maken. De Vlaamse Regering wil in dit verband een proeftuin en demonstratieproject opstarten waarbij ook onderzoek wordt gedaan op dit domein. Dit kan zorgen voor een doorbraak voor gepersonaliseerd digitaal leren in het Vlaamse onderwijs. De Vlaamse Regering keurt daarvoor het besluit goed dat een subsidie toekent van 20 miljoen euro aan IMEC als uitvoerder van het project I-Learn. Het project zet in op personalisering en op verantwoord en duurzaam inzetten van technologie, en op peer-2-peer leervormen waarbij leerlingen elkaar helpen om sterker te presteren. Dat gebeurt door een online portaal waar digitale toepassingen voor gepersonaliseerd leren drempelvrij en zonder kosten ter beschikking zullen worden gesteld aan alle Vlaamse scholen en leerkrachten. 
27
<p>Leren op maat van elk kind wordt vaak gezien als de toekomst van ons onderwijs. Technologie is daarbij een bijzonder krachtige hefboom om dit leren op maat mogelijk te maken. De Vlaamse Regering wil in dit verband een proeftuin en demonstratieproject opstarten waarbij ook onderzoek wordt gedaan op dit domein. Dit kan zorgen voor een doorbraak voor <strong>gepersonaliseerd digitaal leren in het Vlaamse onderwijs</strong>. De Vlaamse Regering <strong>keurt daarvoor het besluit goed dat een subsidie toekent van 20 miljoen euro aan IMEC als uitvoerder van het project I-Learn</strong>. Het project zet in op personalisering en op verantwoord en duurzaam inzetten van technologie, en op peer-2-peer leervormen waarbij leerlingen elkaar helpen om sterker te presteren. Dat gebeurt door een online portaal waar digitale toepassingen voor gepersonaliseerd leren drempelvrij en zonder kosten ter beschikking zullen worden gesteld aan alle Vlaamse scholen en leerkrachten.&nbsp;</p>
  • Resultaten 1 - 14 van 14

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.