Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/5a048f90-4cfc-11eb-87b9-bb867beb4542 weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
2015-07-03T12:00:00+02:00 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/7c6771d3-4c79-11eb-9bee-cf03b228ad18 | |
16 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/610ed51e-6b20-4171-9a83-eedc6eabf7e6 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7 | |
<p>De Vlaamse Regering stemt in met de <strong>herwerkte conceptnota 'Duaal Leren. Een volwaardige kwalificerende leerweg.' </strong>Duaal leren houdt in dat de hoofdmoot van de te behalen competenties door leerplichtige jongeren in een arbeidssituatie gebeurt. Het betekent dat arbeidsrijpe leerplichtige jongeren een kwalificatie (bijvoorbeeld het diploma secundair onderwijs) behalen via hun werkervaring in bedrijven, dat ze beter voorbereid zijn op de arbeidsmarkt en dat de vele stelsels van leren en werken worden vereenvoudigd. De herwerking gebeurde na adviezen van onder meer de VlOR, SYNTRA Vlaanderen, SERV, diverse sectoren en belangengroepen en na de hoorzittingen in het Vlaams Parlement.</p> | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a068e | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a069b | |
De Vlaamse Regering stemt in met de herwerkte conceptnota 'Duaal Leren. Een volwaardige kwalificerende leerweg.' Duaal leren houdt in dat de hoofdmoot van de te behalen competenties door leerplichtige jongeren in een arbeidssituatie gebeurt. Het betekent dat arbeidsrijpe leerplichtige jongeren een kwalificatie (bijvoorbeeld het diploma secundair onderwijs) behalen via hun werkervaring in bedrijven, dat ze beter voorbereid zijn op de arbeidsmarkt en dat de vele stelsels van leren en werken worden vereenvoudigd. De herwerking gebeurde na adviezen van onder meer de VlOR, SYNTRA Vlaanderen, SERV, diverse sectoren en belangengroepen en na de hoorzittingen in het Vlaams Parlement. | |
60ebc134-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Conceptnota: “Duaal leren – Een volwaardige kwalificerende leerweg” |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.