Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/5684d740-493a-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
ac03b8ca-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
Opheffen besluiten luchthavenvergoedingen
2022-09-10T01:27:11.804Z
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/b0b29a48-30a7-11ed-b546-f52852c0e5c4
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b5
Met het decreet over het beheer en de uitbating van de regionale luchthavens Oostende-Brugge, Kortrijk-Wevelgem en Antwerpen werd een nieuwe beheersvorm voor de regionale luchthavens vastgelegd. De operationalisering van de nieuwe structuur met de oprichting van een luchthavenontwikkelingsmaatschappij (LOM) en een luchthavenexploitatiemaatschappij (LEM), in zowel de regionale luchthavens Antwerpen als Oostende-Brugge , betekende meteen ook het einde van de diensten met afzonderlijk beheer (DAB) ‘luchthaven Antwerpen' en ‘luchthaven Oostende’ die tot dan instonden voor de exploitatie. De voorwaarden en de modaliteiten van de commerciële uitbating werden bepaald door de concessieovereenkomst die in elke luchthaven tussen de respectieve LOM en LEM werden afgesloten. Deze concessieovereenkomsten bepalen dat de LEM Oostende-Brugge en de LEM Antwerpen vrij zijn om geheel naar eigen inzichten de tarieven, prijzen en vergoeding voor de door haar bij de uitbating van de luchthaven aan derden geleverde diensten en prestaties vast te leggen en om de betalingsvoorwaarden voor deze tarieven, prijzen en vergoeding te bepalen. Hieruit volgt dat de beide LEM’s zelfstandig de luchthavenvergoedingen kunnen vaststellen, en dus niet meer de minister. De Vlaamse Regering heft daarom beide ministeriële besluiten over de vaststelling van de luchthavenvergoedingen formeel op.
19
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51c14f58-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51c14d1e-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
<p>Met het decreet over het beheer en de uitbating van de regionale luchthavens Oostende-Brugge, Kortrijk-Wevelgem en Antwerpen werd een nieuwe beheersvorm voor de regionale luchthavens vastgelegd. De operationalisering van de nieuwe structuur met de oprichting van een luchthavenontwikkelingsmaatschappij (LOM) en een <strong>luchthavenexploitatiemaatschappij</strong> (LEM), in zowel de regionale luchthavens Antwerpen als Oostende-Brugge , betekende meteen ook het einde van de diensten met afzonderlijk beheer (DAB) &lsquo;luchthaven Antwerpen&#39; en &lsquo;luchthaven Oostende&rsquo; die tot dan instonden voor de exploitatie. De voorwaarden en de modaliteiten van de commerciële uitbating werden bepaald door de concessieovereenkomst die in elke luchthaven tussen de respectieve LOM en LEM werden afgesloten. Deze concessieovereenkomsten bepalen dat de <strong>LEM Oostende-Brugge en de LEM Antwerpen</strong> vrij zijn om geheel naar eigen inzichten de tarieven, prijzen en vergoeding voor de door haar bij de uitbating van de luchthaven aan derden geleverde diensten en prestaties vast te leggen en om de betalingsvoorwaarden voor deze tarieven, prijzen en vergoeding te bepalen. Hieruit volgt dat de beide LEM&rsquo;s<strong> zelfstandig de luchthavenvergoedingen kunnen vaststellen</strong>, en dus niet meer de minister. De Vlaamse Regering <strong>heft daarom beide ministeriële besluiten over de vaststelling van de luchthavenvergoedingen formeel op</strong>.</p>
  • Resultaten 1 - 13 van 13

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.