Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/5559fdc0-4938-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

cdaa1596-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b5

http://purl.org/dc/terms/title

Bestraffing overtreding verkeersbord C23

http://purl.org/dc/terms/issued

2022-09-10T07:31:57.741Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/a572a08e-30da-11ed-a4c8-8166c197f354

http://schema.org/position

16

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51f7a314-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p>De Vlaamse Regering <strong>stemt niet in met het wetsvoorstel om het koninklijk besluit te wijzigen over de bestraffing van het niet naleven van verkeersbord C23.</strong> Het voorstel beoogt om het niet inachtnemen van verkeersbord C23 gelijk te bestraffen als bij het verkeersbord C21, namelijk als een derdegraadsovertreding. Op dit moment is de overtreding bij het verkeersbord C21 een derdegraadsovertreding, bij C23 niet. Beide borden worden gebruikt door wegbeheerders om schade aan infrastructuur te voorkomen en het doorrijden van vrachtwagens te beperken. Borden C21 verbieden de toegang voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa, terwijl borden C23 de toegang verbieden&nbsp;voor bestuurders van voertuigen bestemd of gebruikt voor het vervoer van zaken. Omdat het negeren van een C21 bord, geplaatst om aan te geven dat een infrastructuur niet geschikt is om dergelijke zware voertuigen aan te kunnen, tot potentieel zware risico&#39;s aan de infrastructuur leidt, is het logisch dat deze overtreding tot een hogere categorie wordt gerekend en hieruit ook een hogere sanctie volgt. Daarom stemt de Vlaamse Regering niet in met de gelijkschakeling.</p>

http://www.w3.org/ns/prov#value

De Vlaamse Regering stemt niet in met het wetsvoorstel om het koninklijk besluit te wijzigen over de bestraffing van het niet naleven van verkeersbord C23. Het voorstel beoogt om het niet inachtnemen van verkeersbord C23 gelijk te bestraffen als bij het verkeersbord C21, namelijk als een derdegraadsovertreding. Op dit moment is de overtreding bij het verkeersbord C21 een derdegraadsovertreding, bij C23 niet. Beide borden worden gebruikt door wegbeheerders om schade aan infrastructuur te voorkomen en het doorrijden van vrachtwagens te beperken. Borden C21 verbieden de toegang voor bestuurders van voertuigen waarvan de massa in beladen toestand hoger is dan de aangeduide massa, terwijl borden C23 de toegang verbieden voor bestuurders van voertuigen bestemd of gebruikt voor het vervoer van zaken. Omdat het negeren van een C21 bord, geplaatst om aan te geven dat een infrastructuur niet geschikt is om dergelijke zware voertuigen aan te kunnen, tot potentieel zware risico's aan de infrastructuur leidt, is het logisch dat deze overtreding tot een hogere categorie wordt gerekend en hieruit ook een hogere sanctie volgt. Daarom stemt de Vlaamse Regering niet in met de gelijkschakeling.

http://purl.org/dc/terms/subject

Mobiliteit

Resultaten 1 - 12 van 12

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.