Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/48ca01f0-4937-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
deba1b2e-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Langere en zwaardere slepen: bescherming verkeersinfrastructuur | |
2022-09-10T01:48:04.752Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/9bc3d6f4-30aa-11ed-b546-f52852c0e5c4 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b5 | |
Het inzetten van langere en zwaardere vrachtwagens (LZV's) kan een economisch rendabele, ecologische en verkeersveilige oplossing betekenen voor een gedeelte van het vrachtvervoer over de weg. Om dit na te gaan, liep van 2014 tot 2016 in Vlaanderen een proefproject waarbij de impact van die voertuigen op de Vlaamse wegen kon worden getest. Na een positieve evaluatie werd beslist het proefproject te verlengen en uit te breiden. Omdat de voorwaarden om een dossier goed te keuren als te strikt werden ervaren, werd een tweede proefproject opgestart onder minder strikte voorwaarden. De Vlaamse Regering keurt daarvoor, na advies van de Raad van State, definitief het besluit goed over de bescherming van de verkeersinfrastructuur in geval van vervoer met langere en zwaardere slepen in het kader van een tweede proefproject. | |
11 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/520a0c3e-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/520a8d9e-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/520a0e96-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/520a929e-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
<p>Het inzetten van <strong>langere en zwaardere vrachtwagens (LZV's)</strong> kan een economisch rendabele, ecologische en verkeersveilige oplossing betekenen voor een gedeelte van het vrachtvervoer over de weg. Om dit na te gaan, liep van 2014 tot 2016 in Vlaanderen een proefproject waarbij de impact van die voertuigen op de Vlaamse wegen kon worden getest. Na een positieve evaluatie werd beslist het proefproject te verlengen en uit te breiden. Omdat de voorwaarden om een dossier goed te keuren als te strikt werden ervaren, werd een tweede proefproject opgestart onder minder strikte voorwaarden. De Vlaamse Regering keurt daarvoor, na advies van de Raad van State, definitief het besluit goed over de <strong>bescherming van de verkeersinfrastructuur in geval van vervoer met langere en zwaardere slepen in het kader van een tweede proefproject</strong>. </p> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.