Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/3517c710-4ce3-11eb-87b9-bb867beb4542 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
2019-05-10T12:00:00+02:00
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/c68f7ae6-4c3d-11eb-9bee-cf03b228ad18
10
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b
<p>Op 3 april 2019 keurde het Vlaams Parlement het <strong>Decreet Basisbereikbaarheid</strong> goed. Een van de uitgangspunten in dit decreet is dat het aanbod van openbaar vervoer niet op zichzelf staat maar deel uitmaakt van het totale mobiliteitsnetwerk. Om dit goed en kostenefficiënt te organiseren, is er nood aan een <strong>overkoepelende mobiliteitsregie</strong>, onafhankelijk aan de modus. De operationele regiefunctie voor het <strong>Vervoer op Maat</strong> wordt als volgt georganiseerd: een mobiliteitscentrale staat in voor het plannen, boeken en betalen van ritten. De centrale verschaft informatie over alle openbaarvervoerdiensten, analyseert de vervoersvragen en mobiliteitsmogelijkheden van de gebruiker en verwijst desgevallend door. Vervoeraanvragen voor ritten worden verzameld, efficiënt gepland en vervolgens uitgezet bij één of meerdere vervoerders of vervoerdiensten. Bedoeling is te evolueren naar<strong> Mobility as a Service (MaaS)</strong>: een aanbod van verschillende mobiliteitsdiensten (zowel privaat als publiek) waarbij op maat gemaakte geïntegreerde reismogelijkheden via één digitaal platform met real-time multimodale informatie worden aangeboden, inclusief boeking en betaling. De Vlaamse Regering keurt daarom de <strong>conceptnota &#39;Uitwerking mobiliteitscentrale&#39;</strong> goed. De bevoegde Vlaamse minister zal de nota verder uitvoeren door onder meer de overheidsopdracht in de markt te zetten.</p>
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06dc
Op 3 april 2019 keurde het Vlaams Parlement het Decreet Basisbereikbaarheid goed. Een van de uitgangspunten in dit decreet is dat het aanbod van openbaar vervoer niet op zichzelf staat maar deel uitmaakt van het totale mobiliteitsnetwerk. Om dit goed en kostenefficiënt te organiseren, is er nood aan een overkoepelende mobiliteitsregie, onafhankelijk aan de modus. De operationele regiefunctie voor het Vervoer op Maat wordt als volgt georganiseerd: een mobiliteitscentrale staat in voor het plannen, boeken en betalen van ritten. De centrale verschaft informatie over alle openbaarvervoerdiensten, analyseert de vervoersvragen en mobiliteitsmogelijkheden van de gebruiker en verwijst desgevallend door. Vervoeraanvragen voor ritten worden verzameld, efficiënt gepland en vervolgens uitgezet bij één of meerdere vervoerders of vervoerdiensten. Bedoeling is te evolueren naar Mobility as a Service (MaaS): een aanbod van verschillende mobiliteitsdiensten (zowel privaat als publiek) waarbij op maat gemaakte geïntegreerde reismogelijkheden via één digitaal platform met real-time multimodale informatie worden aangeboden, inclusief boeking en betaling. De Vlaamse Regering keurt daarom de conceptnota 'Uitwerking mobiliteitscentrale' goed. De bevoegde Vlaamse minister zal de nota verder uitvoeren door onder meer de overheidsopdracht in de markt te zetten.
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/2c839480-4ce3-11eb-87b9-bb867beb4542
5c7031f2-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002
Conceptnota 'Uitwerking mobiliteitscentrale'
  • Resultaten 1 - 12 van 12

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.