Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/351577f0-4cf5-11eb-87b9-bb867beb4542 weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
2017-03-24T12:00:00+01:00 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/40afa064-4c6d-11eb-9bee-cf03b228ad18 | |
12 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/17ddaff0-b2e3-4f02-9157-76a1cf593a5b | |
<p>De huidige Vlaamse taxiregelgeving dateert van 2001 en biedt vandaag weinig houvast om een goede invulling te geven aan de maatschappelijke vraag naar vernieuwing en meer flexibiliteit. Een nieuw wettelijk kader voor het bezoldigd niet-geregeld personenvervoer moet hier ruimte toe laten, in het voordeel van gevestigde en nieuwe spelers. De Vlaamse Regering keurt daarom de <strong>conceptnota 'Hervorming Vlaamse taxiregelgeving'</strong> goed. Doelstelling van de geplande hervorming van de Vlaamse taxiwetgeving is in eerste instantie om de taxi meer als aantrekkelijk en toegankelijk vervoersmiddel op de kaart te zetten. De modernisering beoogt het evenwicht tussen innovatie en flexibiliteit enerzijds en normering anderzijds te behouden. Er wordt meegestapt in het verhaal van de vernieuwing zonder daarbij elementen zoals kwaliteit, veiligheid, betaalbaarheid en socio-economische impact uit het oog te verliezen. De nieuwe vervoersconcepten rond het bezoldigd personenvervoer worden geacht zich in te schakelen in het hetzelfde wettelijk kader. Over deze nota wordt het advies ingewonnen van de MORA en de VVSG. De Vlaamse minister bevoegd voor mobiliteit wordt belast met de uitwerking van een nieuw regelgevend kader, na consultatie van de betrokken stakeholders.</p> | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06b5 | |
De huidige Vlaamse taxiregelgeving dateert van 2001 en biedt vandaag weinig houvast om een goede invulling te geven aan de maatschappelijke vraag naar vernieuwing en meer flexibiliteit. Een nieuw wettelijk kader voor het bezoldigd niet-geregeld personenvervoer moet hier ruimte toe laten, in het voordeel van gevestigde en nieuwe spelers. De Vlaamse Regering keurt daarom de conceptnota 'Hervorming Vlaamse taxiregelgeving' goed. Doelstelling van de geplande hervorming van de Vlaamse taxiwetgeving is in eerste instantie om de taxi meer als aantrekkelijk en toegankelijk vervoersmiddel op de kaart te zetten. De modernisering beoogt het evenwicht tussen innovatie en flexibiliteit enerzijds en normering anderzijds te behouden. Er wordt meegestapt in het verhaal van de vernieuwing zonder daarbij elementen zoals kwaliteit, veiligheid, betaalbaarheid en socio-economische impact uit het oog te verliezen. De nieuwe vervoersconcepten rond het bezoldigd personenvervoer worden geacht zich in te schakelen in het hetzelfde wettelijk kader. Over deze nota wordt het advies ingewonnen van de MORA en de VVSG. De Vlaamse minister bevoegd voor mobiliteit wordt belast met de uitwerking van een nieuw regelgevend kader, na consultatie van de betrokken stakeholders. | |
http://themis.vlaanderen.be/id/resource/37b63a80-4cf5-11eb-87b9-bb867beb4542 | |
97f2f170-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
Conceptnota 'Hervorming Vlaamse taxiregelgeving' |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.