Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/2c321b70-4952-11ec-b92e-970acd8c80b9 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

602bcaa0-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a067e

http://purl.org/dc/terms/title

Steinerscholen: afwijkingsprocedure eindtermen en ontwikkelingsdoelen

http://purl.org/dc/terms/issued

2021-11-13T03:45:14.906Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/1c063617-4434-11ec-9bd2-2b28dc3a4242

http://schema.org/position

22

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p>Het decreet Basisonderwijs en het Themadecreet voorzien in een <strong>afwijkingsprocedure</strong> <strong>voor schoolbesturen</strong> die van oordeel zijn dat de door de overheid <strong>vastgelegde eindtermen en ontwikkelingsdoelen</strong> onvoldoende ruimte laten voor de realisatie van hun eigen pedagogische en onderwijskundige opvattingen of ermee onverzoenbaar zijn. In dat geval moeten zij alternatieve gelijkwaardige eindtermen en ontwikkelingsdoelen ter goedkeuring formuleren. In dit kader keurt de Vlaamse Regerng nu principieel een besluit goed dat de eindtermen en ontwikkelingsdoelen van de <strong>Steinerscholen</strong> goedkeurt. Ze hecht meteen ook haar&nbsp;goedkeuring aan het ontwerpdecreet dat deze afwijkingsaanvraag bekrachtigt en dient het in bij het Vlaams Parlement.</p>

http://www.w3.org/ns/prov#value

Het decreet Basisonderwijs en het Themadecreet voorzien in een afwijkingsprocedure voor schoolbesturen die van oordeel zijn dat de door de overheid vastgelegde eindtermen en ontwikkelingsdoelen onvoldoende ruimte laten voor de realisatie van hun eigen pedagogische en onderwijskundige opvattingen of ermee onverzoenbaar zijn. In dat geval moeten zij alternatieve gelijkwaardige eindtermen en ontwikkelingsdoelen ter goedkeuring formuleren. In dit kader keurt de Vlaamse Regerng nu principieel een besluit goed dat de eindtermen en ontwikkelingsdoelen van de Steinerscholen goedkeurt. Ze hecht meteen ook haar goedkeuring aan het ontwerpdecreet dat deze afwijkingsaanvraag bekrachtigt en dient het in bij het Vlaams Parlement.

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs

Resultaten 1 - 11 van 11

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.