Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/1bd866e0-4dad-11eb-b632-0bd8997afb9b weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
2007-01-26T12:00:00+01:00
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/8e03d8f2-4c7a-11eb-9bee-cf03b228ad18
3
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7
<p>Heel wat academies voor <strong><em>deeltijds kunstonderwijs</em></strong> organiseren onder de noemer 'experiment' nieuwe opleidingen die nog niet in de organieke organisatiestructuur voorkomen, zoals 'digitale vormgeving' en 'wereldinstrument'. Experimenten laten ook toe om bestaande opleidingen op maat van bepaalde doelgroepen te organiseren, bijvoorbeeld 'beeldende vorming voor leerlingen met een handicap'. Daarnaast zijn er ook een aantal bestuurlijk venieuwende experimenten zoals het samenbrengen van alle studierichtingen in één instelling of het regionaal organiseren van het onderwijsaanbod in een intergemeentelijk samenwerkingsverband. Het decreet over tijdelijke projecten in het onderwijs verstevigt de rechtsgrond van projectmatige initiatieven en stroomlijnt de grote krijtlijnen op het gebied van organisatie en specifieke personeelsregelgeving voor alle onderwijsniveaus. Experimenten in het deeltijds kunstonderwijs zullen daardoor in de toekomst <strong><em>tijdelijke projecten</em></strong> heten. Binnen dit decretale raamwerk keurt de Vlaamse Regering nu, na  onderhandelingen met alle representatieve vakorganisaties en na advies van de VlOR, opnieuw principieel een besluit goed dat een aantal doelstellingen en voorwaarden verder uitwerkt voor het deeltijds kunstonderwijs. Het geeft aan van welke bepalingen in de regelgeving tijdelijke projecten kunnen afwijken. Het besluit wordt voor advies voorgelegd aan de Raad van State.</p>
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907de6670526694a05f6
Heel wat academies voor deeltijds kunstonderwijs organiseren onder de noemer 'experiment' nieuwe opleidingen die nog niet in de organieke organisatiestructuur voorkomen, zoals 'digitale vormgeving' en 'wereldinstrument'. Experimenten laten ook toe om bestaande opleidingen op maat van bepaalde doelgroepen te organiseren, bijvoorbeeld 'beeldende vorming voor leerlingen met een handicap'. Daarnaast zijn er ook een aantal bestuurlijk venieuwende experimenten zoals het samenbrengen van alle studierichtingen in één instelling of het regionaal organiseren van het onderwijsaanbod in een intergemeentelijk samenwerkingsverband. Het decreet over tijdelijke projecten in het onderwijs verstevigt de rechtsgrond van projectmatige initiatieven en stroomlijnt de grote krijtlijnen op het gebied van organisatie en specifieke personeelsregelgeving voor alle onderwijsniveaus. Experimenten in het deeltijds kunstonderwijs zullen daardoor in de toekomst tijdelijke projecten heten. Binnen dit decretale raamwerk keurt de Vlaamse Regering nu, na  onderhandelingen met alle representatieve vakorganisaties en na advies van de VlOR, opnieuw principieel een besluit goed dat een aantal doelstellingen en voorwaarden verder uitwerkt voor het deeltijds kunstonderwijs. Het geeft aan van welke bepalingen in de regelgeving tijdelijke projecten kunnen afwijken. Het besluit wordt voor advies voorgelegd aan de Raad van State.
5e0bd792-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
experimenten deeltijds kunstonderwijs
  • Resultaten 1 - 11 van 11

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.