Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/1bd866e0-4dad-11eb-b632-0bd8997afb9b weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
2007-01-26T12:00:00+01:00 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/8e03d8f2-4c7a-11eb-9bee-cf03b228ad18 | |
3 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7 | |
<p>Heel wat academies voor <strong><em>deeltijds kunstonderwijs</em></strong> organiseren onder de noemer 'experiment' nieuwe opleidingen die nog niet in de organieke organisatiestructuur voorkomen, zoals 'digitale vormgeving' en 'wereldinstrument'. Experimenten laten ook toe om bestaande opleidingen op maat van bepaalde doelgroepen te organiseren, bijvoorbeeld 'beeldende vorming voor leerlingen met een handicap'. Daarnaast zijn er ook een aantal bestuurlijk venieuwende experimenten zoals het samenbrengen van alle studierichtingen in één instelling of het regionaal organiseren van het onderwijsaanbod in een intergemeentelijk samenwerkingsverband. Het decreet over tijdelijke projecten in het onderwijs verstevigt de rechtsgrond van projectmatige initiatieven en stroomlijnt de grote krijtlijnen op het gebied van organisatie en specifieke personeelsregelgeving voor alle onderwijsniveaus. Experimenten in het deeltijds kunstonderwijs zullen daardoor in de toekomst <strong><em>tijdelijke projecten</em></strong> heten. Binnen dit decretale raamwerk keurt de Vlaamse Regering nu, na onderhandelingen met alle representatieve vakorganisaties en na advies van de VlOR, opnieuw principieel een besluit goed dat een aantal doelstellingen en voorwaarden verder uitwerkt voor het deeltijds kunstonderwijs. Het geeft aan van welke bepalingen in de regelgeving tijdelijke projecten kunnen afwijken. Het besluit wordt voor advies voorgelegd aan de Raad van State.</p> | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907de6670526694a05f6 | |
Heel wat academies voor deeltijds kunstonderwijs organiseren onder de noemer 'experiment' nieuwe opleidingen die nog niet in de organieke organisatiestructuur voorkomen, zoals 'digitale vormgeving' en 'wereldinstrument'. Experimenten laten ook toe om bestaande opleidingen op maat van bepaalde doelgroepen te organiseren, bijvoorbeeld 'beeldende vorming voor leerlingen met een handicap'. Daarnaast zijn er ook een aantal bestuurlijk venieuwende experimenten zoals het samenbrengen van alle studierichtingen in één instelling of het regionaal organiseren van het onderwijsaanbod in een intergemeentelijk samenwerkingsverband. Het decreet over tijdelijke projecten in het onderwijs verstevigt de rechtsgrond van projectmatige initiatieven en stroomlijnt de grote krijtlijnen op het gebied van organisatie en specifieke personeelsregelgeving voor alle onderwijsniveaus. Experimenten in het deeltijds kunstonderwijs zullen daardoor in de toekomst tijdelijke projecten heten. Binnen dit decretale raamwerk keurt de Vlaamse Regering nu, na onderhandelingen met alle representatieve vakorganisaties en na advies van de VlOR, opnieuw principieel een besluit goed dat een aantal doelstellingen en voorwaarden verder uitwerkt voor het deeltijds kunstonderwijs. Het geeft aan van welke bepalingen in de regelgeving tijdelijke projecten kunnen afwijken. Het besluit wordt voor advies voorgelegd aan de Raad van State. | |
5e0bd792-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002 | |
experimenten deeltijds kunstonderwijs |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.