Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/1569bb50-4943-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

60ebc134-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a068e

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a069b

http://purl.org/dc/terms/title

Conceptnota: “Duaal leren – Een volwaardige kwalificerende leerweg”

http://purl.org/dc/terms/issued

2021-11-13T03:40:33.179Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/73e808a9-4433-11ec-9bd2-2b28dc3a4242

http://schema.org/position

17

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p>De Vlaamse Regering stemt in met de <strong>herwerkte conceptnota &#39;Duaal Leren. Een volwaardige kwalificerende leerweg.&#39; </strong>Duaal leren houdt in dat de hoofdmoot van de te behalen competenties door leerplichtige jongeren in een arbeidssituatie gebeurt. Het betekent dat arbeidsrijpe leerplichtige jongeren een kwalificatie (bijvoorbeeld het diploma secundair onderwijs) behalen via hun werkervaring in bedrijven, dat ze beter voorbereid zijn op de arbeidsmarkt en dat de vele stelsels van leren en werken worden vereenvoudigd. De herwerking gebeurde na adviezen van onder meer de VlOR, SYNTRA Vlaanderen, SERV, diverse sectoren en belangengroepen en na de hoorzittingen in het Vlaams Parlement.</p>

http://www.w3.org/ns/prov#value

De Vlaamse Regering stemt in met de herwerkte conceptnota 'Duaal Leren. Een volwaardige kwalificerende leerweg.' Duaal leren houdt in dat de hoofdmoot van de te behalen competenties door leerplichtige jongeren in een arbeidssituatie gebeurt. Het betekent dat arbeidsrijpe leerplichtige jongeren een kwalificatie (bijvoorbeeld het diploma secundair onderwijs) behalen via hun werkervaring in bedrijven, dat ze beter voorbereid zijn op de arbeidsmarkt en dat de vele stelsels van leren en werken worden vereenvoudigd. De herwerking gebeurde na adviezen van onder meer de VlOR, SYNTRA Vlaanderen, SERV, diverse sectoren en belangengroepen en na de hoorzittingen in het Vlaams Parlement.

http://purl.org/dc/terms/subject

Werk

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs

Resultaten 1 - 13 van 13

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.