Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/0b879180-492e-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
57b130c6-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002
Procedure gelijkwaardigheid eindtermen
2022-09-10T01:43:55.106Z
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/b02eb8fb-4845-41a0-889e-cac83c5c07e7
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/05a8de51-30aa-11ed-b546-f52852c0e5c4
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06d6
Het decreet van 26 januari 2018 vernieuwde het kader voor de einddoelen in het basisonderwijs en het secundair onderwijs. De nieuwe regels werden ook ingevoerd in het decreet basisonderwijs en de codex secundair onderwijs. Schoolbesturen kunnen afwijken van de einddoelen, wanneer ze zelf een gelijkwaardig pakket einddoelen uitwerken. De Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement oordelen over deze gelijkwaardigheid. Om deze afwijkingsprocedure aan te passen aan het gewijzigde decretale kader, en na advies van de Raad van State, hecht de Vlaamse Regering haar definitieve goedkeuring aan het nieuwe besluit dat de procedure bepaalt voor de aanvraag tot gelijkwaardigheid voor de eindtermen, de uitbreidingsdoelen Nederlands, de ontwikkelingsdoelen en de specifieke eindtermen. 
15
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52a84b74-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52a84fac-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52a84d90-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002
<p>Het decreet van 26 januari 2018 vernieuwde het kader voor de einddoelen in het basisonderwijs en het secundair onderwijs. De nieuwe regels werden ook ingevoerd in het decreet basisonderwijs en de codex secundair onderwijs. Schoolbesturen kunnen afwijken van de einddoelen, wanneer ze zelf een gelijkwaardig pakket einddoelen uitwerken. De Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement oordelen over deze gelijkwaardigheid. Om deze afwijkingsprocedure aan te passen aan het gewijzigde decretale kader, en na advies van de Raad van State,&nbsp;<strong>hecht de Vlaamse Regering haar definitieve goedkeuring aan het nieuwe besluit dat de procedure bepaalt voor de aanvraag tot gelijkwaardigheid voor de eindtermen, de uitbreidingsdoelen Nederlands, de ontwikkelingsdoelen en de specifieke eindtermen</strong>.&nbsp;</p>
  • Resultaten 1 - 14 van 14

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.