Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/0b879180-492e-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

57b130c6-dec2-11e9-aa72-0242c0a80002

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06d6

http://purl.org/dc/terms/title

Procedure gelijkwaardigheid eindtermen

http://purl.org/dc/terms/issued

2022-09-10T01:43:55.106Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/05a8de51-30aa-11ed-b546-f52852c0e5c4

http://schema.org/position

15

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52a84b74-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52a84d90-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/52a84fac-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p>Het decreet van 26 januari 2018 vernieuwde het kader voor de einddoelen in het basisonderwijs en het secundair onderwijs. De nieuwe regels werden ook ingevoerd in het decreet basisonderwijs en de codex secundair onderwijs. Schoolbesturen kunnen afwijken van de einddoelen, wanneer ze zelf een gelijkwaardig pakket einddoelen uitwerken. De Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement oordelen over deze gelijkwaardigheid. Om deze afwijkingsprocedure aan te passen aan het gewijzigde decretale kader, en na advies van de Raad van State,&nbsp;<strong>hecht de Vlaamse Regering haar definitieve goedkeuring aan het nieuwe besluit dat de procedure bepaalt voor de aanvraag tot gelijkwaardigheid voor de eindtermen, de uitbreidingsdoelen Nederlands, de ontwikkelingsdoelen en de specifieke eindtermen</strong>.&nbsp;</p>

http://www.w3.org/ns/prov#value

Het decreet van 26 januari 2018 vernieuwde het kader voor de einddoelen in het basisonderwijs en het secundair onderwijs. De nieuwe regels werden ook ingevoerd in het decreet basisonderwijs en de codex secundair onderwijs. Schoolbesturen kunnen afwijken van de einddoelen, wanneer ze zelf een gelijkwaardig pakket einddoelen uitwerken. De Vlaamse Regering en het Vlaams Parlement oordelen over deze gelijkwaardigheid. Om deze afwijkingsprocedure aan te passen aan het gewijzigde decretale kader, en na advies van de Raad van State, hecht de Vlaamse Regering haar definitieve goedkeuring aan het nieuwe besluit dat de procedure bepaalt voor de aanvraag tot gelijkwaardigheid voor de eindtermen, de uitbreidingsdoelen Nederlands, de ontwikkelingsdoelen en de specifieke eindtermen. 

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs

Resultaten 1 - 14 van 14

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.