Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/07b33db0-493e-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

6d9e7570-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae

http://purl.org/dc/terms/title

Codificatiedecreet onderwijs

http://purl.org/dc/terms/issued

2022-09-10T07:27:10.636Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/fa0a7826-30d9-11ed-a4c8-8166c197f354

http://schema.org/position

7

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51591aaa-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51592090-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/515922b6-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/515924c8-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/515926d0-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/5159290a-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p>Na advies van Raad van State hecht de Vlaamse Regering haar <strong>definitieve goedkeuring</strong> aan het <strong>besluit over de codificatie van sommige bepalingen voor het onderwijs</strong> en aan het <strong>ontwerpdecreet dat die codificatie bekrachtigt</strong>. Het besluit en decreet kaderen in de inspanningen rond vereenvoudiging van de onderwijsregelgeving, meer in het bijzonder de juridisch-technische vereenvoudiging. Het besluit brengt sommige nog geldig zijnde wettelijke en decretale bepalingen rond het onderwijs bijeen. Bij codificatie gaat het om bepalingen over verschillende onderwerpen die door een gemeenschappelijk grondbegrip met dezelfde tak van het recht verbonden zijn. In de voorliggende codificatie komt de volgende regelgeving bijeen: schoolpactwet van 1959, het Onderwijsdecreet II van 1990, enkele themadecreten en de onderwijsdecreten uit de periode 1992-2014. De codificatie heeft nu die verspreide artikelen over het onderwijs in een logische nieuwe structuur van hoofdstukken opgenomen. De artikelen zijn daarbij overgenomen met minimale inhoudelijke wijzigingen. Het ontwerp van bekrachtigingsdecreet wordt nu ingediend bij het Vlaams Parlement.</p>

http://www.w3.org/ns/prov#value

Na advies van Raad van State hecht de Vlaamse Regering haar definitieve goedkeuring aan het besluit over de codificatie van sommige bepalingen voor het onderwijs en aan het ontwerpdecreet dat die codificatie bekrachtigt. Het besluit en decreet kaderen in de inspanningen rond vereenvoudiging van de onderwijsregelgeving, meer in het bijzonder de juridisch-technische vereenvoudiging. Het besluit brengt sommige nog geldig zijnde wettelijke en decretale bepalingen rond het onderwijs bijeen. Bij codificatie gaat het om bepalingen over verschillende onderwerpen die door een gemeenschappelijk grondbegrip met dezelfde tak van het recht verbonden zijn. In de voorliggende codificatie komt de volgende regelgeving bijeen: schoolpactwet van 1959, het Onderwijsdecreet II van 1990, enkele themadecreten en de onderwijsdecreten uit de periode 1992-2014. De codificatie heeft nu die verspreide artikelen over het onderwijs in een logische nieuwe structuur van hoofdstukken opgenomen. De artikelen zijn daarbij overgenomen met minimale inhoudelijke wijzigingen. Het ontwerp van bekrachtigingsdecreet wordt nu ingediend bij het Vlaams Parlement.

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs

Resultaten 1 - 17 van 17

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.