Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/resource/06072da0-4939-11ec-94bb-99a9d1e168fe weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

c16d36f0-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/5fed907ee6670526694a06ae

http://purl.org/dc/terms/title

Decreet deeltijds kunstonderwijs

http://purl.org/dc/terms/issued

2021-11-13T00:58:51.879Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/dda7d6a3-441c-11ec-9bd2-2b28dc3a4242

http://schema.org/position

7

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51e4bf24-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51e4c190-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51e4c3de-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51e4c5fa-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51e4c816-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51e4f2fa-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/51e4fa84-dec1-11e9-aa72-0242c0a80002

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p>In tegenstelling tot bijvoorbeeld het basisonderwijs heeft het deeltijds kunstonderwijs (dko) nog geen eigen niveaudecreet. De huidige regelgeving is verspreid over verschillende decreten en besluiten. Het huidige wetgevend kader is ook verouderd en sluit niet meer aan bij de huidige dynamiek van het dko. Daardoor hebben leerkrachten te weinig ruimte voor nieuwe pedagogische inzichten of actuele ontwikkelingen in de kunsten. De Vlaamse Regering hecht daarom, na onderhandelingen, opnieuw haar<strong> principiële goedkeuring </strong>aan het<strong> voorontwerp van decreet over het deeltijds kunstonderwijs</strong>. Het nieuw niveaudecreet voor deeltijds kunstonderwijs is gebaseerd op drie ambities: vereenvoudiging van de regelgeving, stevige verankering in onderwijs en verbinding met de kunsten en het kleuter- en leerplichtonderwijs. Het voorontwerp van decreet wordt voor advies voorgelegd aan de Raad van State.</p>

http://www.w3.org/ns/prov#value

In tegenstelling tot bijvoorbeeld het basisonderwijs heeft het deeltijds kunstonderwijs (dko) nog geen eigen niveaudecreet. De huidige regelgeving is verspreid over verschillende decreten en besluiten. Het huidige wetgevend kader is ook verouderd en sluit niet meer aan bij de huidige dynamiek van het dko. Daardoor hebben leerkrachten te weinig ruimte voor nieuwe pedagogische inzichten of actuele ontwikkelingen in de kunsten. De Vlaamse Regering hecht daarom, na onderhandelingen, opnieuw haar principiële goedkeuring aan het voorontwerp van decreet over het deeltijds kunstonderwijs. Het nieuw niveaudecreet voor deeltijds kunstonderwijs is gebaseerd op drie ambities: vereenvoudiging van de regelgeving, stevige verankering in onderwijs en verbinding met de kunsten en het kleuter- en leerplichtonderwijs. Het voorontwerp van decreet wordt voor advies voorgelegd aan de Raad van State.

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs

Resultaten 1 - 18 van 18

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.