Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbrief-info/63A178E9DBF1CAE8110220FE weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
63A178E9DBF1CAE8110220FE | |
Tijdelijke projecten in het basis- en secundair onderwijs in het kader van de herwaardering van het lerarenambt | |
2023-01-13T14:35:07.072Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/75f1e56e-934f-11ed-a9ae-cb2ad8a0ece8 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/d283fd40-f781-4300-a913-60658e2aec85 | |
45 | |
De Vlaamse Regering hecht haar principiële goedkeuring aan haar besluit over de <strong data-__set-by="rdfa-editor">organisatie van tijdelijke projecten in het basis- en secundair onderwijs in het kader van een herwaardering van het lerarenambt</strong>. Via deze tijdelijke projecten krijgt een aantal scholen in het basis- en secundair onderwijs de kans om oplossingen uit te werken en uit te proberen om enerzijds het lerarentekort terug te dringen en anderzijds het beroep van leraar te herwaarderen via <strong data-__set-by="rdfa-editor">ingrepen op de schoolorganisatie en via een wervend en doeltreffend HR-beleid</strong>. Waar dat nodig is, kan dit gebeuren in een regelluw kader. <strong data-__set-by="rdfa-editor">Tijdens de schooljaren 2022-2023 tot en met 2024-2025 kunnen zo 27 tijdelijke projecten - 12 in het basisonderwijs en 15 in het secundair onderwijs - maatregelen uitproberen</strong>. Dit besluit wordt voor advies ingediend bij de VLOR en de SERV, en wordt geagendeerd voor onderhandelingen met de sociale partners. | |
Voorontwerp van besluit van de Vlaamse Regering over tijdelijke projecten in het basis- en secundair onderwijs in het kader van de herwaardering van het lerarenambt |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.