Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbrief-info/6358DC991EA6B745D23CC8A2 weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
6358DC991EA6B745D23CC8A2 | |
Voorontwerp decreet Interactief afstandsonderwijs secundair onderwijs | |
2022-10-31T12:51:05.638Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/ad71038f-591a-11ed-a4c8-8166c197f354 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/d283fd40-f781-4300-a913-60658e2aec85 | |
16 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6357849F1EA6B745D23CC772 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/635784A01EA6B745D23CC774 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6357849F1EA6B745D23CC770 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/635A21431EA6B745D23CC96A | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6357849F1EA6B745D23CC771 | |
Door de coronacrisis zijn secundaire scholen tijdens de schooljaren 2019-2020 en 2020-2021 noodgedwongen overgeschakeld op afstandsonderwijs. Hoewel er een consensus bestaat dat contactonderwijs de kern vormt van het Vlaamse onderwijs, hebben scholen gemerkt dat een <strong data-__set-by="rdfa-editor">hybride vorm van onderwijs, waarbij lessen op school en online leeractiviteiten elkaar afwisselen</strong>, een meerwaarde kan vormen voor het leerproces. Na adviezen van de VLOR en na onderhandelingen met de sociale partners <strong data-__set-by="rdfa-editor">hecht </strong>de Vlaamse Regering daarom <strong data-__set-by="rdfa-editor">opnieuw haar principiële goedkeuring aan het voorontwerp van decreet over het interactief afstandsonderwijs in het secundair onderwijs</strong>. Met interactief afstandsonderwijs worden onderwijsactiviteiten bedoeld die via digitale media plaatsonafhankelijk worden georganiseerd tijdens de schooltijd en waarbij er interactie is tussen leerling en leerkracht. Dit interactief afstandsonderwijs kan synchroon of asynchroon worden georganiseerd. Het decreet regelt de minimale bepalingen voor de organisatie van het interactief afstandsonderwijs in het gewoon secundair onderwijs. Het decretale kader laat ruimte aan school- en centrumbesturen om het interactief afstandsonderwijs vorm te geven op maat van hun pedagogisch-didactische visie en rekening houdend met de context van de school of het centrum. Over dit voorontwerp van decreet wordt nog het advies ingewonnen van de Raad van State. | |
Voorontwerp van decreet over het hybride onderwijs in het secundair onderwijs |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.