Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbrief-info/6358DC991EA6B745D23CC8A2 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

6358DC991EA6B745D23CC8A2

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/d283fd40-f781-4300-a913-60658e2aec85

http://purl.org/dc/terms/title

Voorontwerp decreet Interactief afstandsonderwijs secundair onderwijs

http://purl.org/dc/terms/issued

2025-03-21T12:29:04.534Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/113917bf-0650-11f0-a949-2f5a63771b76

http://schema.org/position

16

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6357849F1EA6B745D23CC771

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/635A21431EA6B745D23CC96A

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6357849F1EA6B745D23CC770

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6357849F1EA6B745D23CC772

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/635784A01EA6B745D23CC774

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

Door de coronacrisis zijn secundaire scholen tijdens de schooljaren 2019-2020 en 2020-2021 noodgedwongen overgeschakeld op afstandsonderwijs. Hoewel er een consensus bestaat dat contactonderwijs de kern vormt van het Vlaamse onderwijs, hebben scholen gemerkt dat een&nbsp;<strong data-__set-by="rdfa-editor">hybride vorm van onderwijs, waarbij lessen op school en online leeractiviteiten elkaar afwisselen</strong>, een meerwaarde kan vormen voor het leerproces. Na adviezen van de VLOR en na onderhandelingen met de sociale partners&nbsp;<strong data-__set-by="rdfa-editor">hecht&nbsp;</strong>de Vlaamse Regering daarom&nbsp;<strong data-__set-by="rdfa-editor">opnieuw haar principiële goedkeuring aan het voorontwerp van decreet over het interactief afstandsonderwijs in het secundair onderwijs</strong>. Met interactief afstandsonderwijs worden onderwijsactiviteiten bedoeld die via digitale media plaatsonafhankelijk worden georganiseerd tijdens de schooltijd en waarbij er interactie is tussen leerling en leerkracht. Dit interactief afstandsonderwijs kan synchroon of asynchroon worden georganiseerd. Het decreet regelt de minimale bepalingen voor de organisatie van het interactief afstandsonderwijs in het gewoon secundair onderwijs. Het decretale kader laat ruimte aan school- en centrumbesturen om het interactief afstandsonderwijs vorm te geven op maat van hun pedagogisch-didactische visie en rekening houdend met de context van de school of het centrum. Over dit voorontwerp van decreet wordt nog het advies ingewonnen van de Raad van State.

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs en Vorming

http://purl.org/dc/terms/alternative

Voorontwerp van decreet over het hybride onderwijs in het secundair onderwijs

Resultaten 1 - 16 van 16

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.