Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbrief-info/62C42F5D8E6C4430A8897824 weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
62C42F5D8E6C4430A8897824 | |
Voorontwerp van decreet Leersteun | |
2022-07-15T10:57:04.110Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/da729d75-042c-11ed-8c80-a74674fb7581 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/d283fd40-f781-4300-a913-60658e2aec85 | |
31 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/62C845078E6C4430A8897D57 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/62C688C38E6C4430A889792D | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/62D125248E6C4430A8898DE3 | |
De Vlaamse Regering <strong data-__set-by="rdfa-editor">hecht haar principiële goedkeuring aan het voorontwerp van decreet over leersteun.</strong> Het decreet omvat maatregelen voor het gewoon onderwijs, voor de leersteun voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften en hun leerkrachten in scholen voor gewoon onderwijs en voor het buitengewoon onderwijs. Het vervangt het huidige M-decreet, <strong data-__set-by="rdfa-editor">met als doelstelling dat elke leerling in Vlaanderen de juiste ondersteuning krijgt, vanuit het adagium: gewoon onderwijs als het kan en buitengewoon onderwijs als het nodig is. </strong>Het mikt op onderwijskwaliteit, maximale leerwinst en een optimale ontwikkeling voor alle leerlingen, met een model dat doenbaar en haalbaar blijft voor de schoolteams en alle andere betrokkenen. Over dit voorontwerp van decreet wordt het advies ingewonnen van de VLOR, van de NOOZO, van de Vlaamse Raad WVG en van de SERV. Het wordt ook voor onderhandelingen voorgelegd aan de sociale partners, en gaat daarna voor advies naar de Raad van State. | |
Voorontwerp van decreet over leersteun |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.