Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbrief-info/62C3FDE68E6C4430A88977E0 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

62C3FDE68E6C4430A88977E0

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/d283fd40-f781-4300-a913-60658e2aec85

http://purl.org/dc/terms/title

Voorontwerp decreet Interactief afstandsonderwijs secundair onderwijs

http://purl.org/dc/terms/issued

2022-07-15T10:57:04.105Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/da729d74-042c-11ed-8c80-a74674fb7581

http://schema.org/position

30

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/62C314DA8E6C4430A88973A9

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/62C6899D8E6C4430A8897938

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/62C689BD8E6C4430A889793A

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

Door de coronacrisis zijn secundaire scholen tijdens de schooljaren 2019-2020 en 2020-2021 noodgedwongen overgeschakeld op afstandsonderwijs. Hoewel er een consensus bestaat dat contactonderwijs de kern vormt van het Vlaamse onderwijs, hebben scholen gemerkt dat een hybride vorm van onderwijs, waarbij lessen op school en online leeractiviteiten elkaar afwisselen, een meerwaarde kan vormen voor het leerproces. De Vlaamse Regering&nbsp;<strong data-__set-by="rdfa-editor">hecht&nbsp;</strong>daarom&nbsp;<strong data-__set-by="rdfa-editor">haar principiële goedkeuring aan het voorontwerp van decreet over het interactief afstandsonderwijs in het secundair onderwijs</strong>. Het decreet regelt de minimale bepalingen voor de organisatie van het interactief afstandsonderwijs in het gewoon en buitengewoon secundair onderwijs. Het decretale kader laat ruimte aan school- en centrumbesturen om het interactief afstandsonderwijs vorm te geven op maat van hun pedagogisch-didactische visie en rekening houdend met de context van de school of het centrum. Over dit voorontwerp van decreet wordt het advies ingewonnen van de VLOR. Het wordt ook voor onderhandelingen voorgelegd aan de sociale partners. De Vlaamse minister, bevoegd voor onderwijs, zal onder voorbehoud van definitieve goedkeuring communiceren over de inhoud van het decreet met de scholen. Het voorgestelde regelgevende kader zal reeds in werking treden vanaf 1 september 2022, om scholen zo voldoende garanties op een sluitend juridische kader te bieden.

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs en Vorming

http://purl.org/dc/terms/alternative

Voorontwerp van decreet over het interactieve afstandsonderwijs in het secundair onderwijs

Resultaten 1 - 14 van 14

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.