Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbrief-info/618B83D6364ED90008000B70 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
618B83D6364ED90008000B70
Berekening pakket 'uren-leraar' in voltijds secundair onderwijs, (semi-)internaten en tehuizen: wijzigingsbesluit
2021-11-20T19:09:35.192Z
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/6546979f-4a35-11ec-a1dc-0df44aa31b33
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/d437d986-09de-4b46-8fce-f6ca4389f492
16
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/618A21FC364ED900080009ED
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/618BBB44364ED90008000B8B
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/618A21FC364ED900080009EF
De huidige regelgeving op de financiering is niet meer compatibel met de gemoderniseerde structuur van het voltijds gewoon secundair onderwijs.&nbsp;Na advies van de Raad van State hecht de Vlaamse Regering daarom haar definitieve&nbsp;goedkeuring aan de <strong>wijziging van&nbsp;haar&nbsp;besluit dat&nbsp;het pakket 'uren-leraar' vastlegt&nbsp;in het voltijds secundair onderwijs en de berekening van dat pakket voorziet voor de aanvangsbegeleiding in (semi-)internaten en tehuizen</strong>. Onderwijsdecreet XXXI&nbsp;bepaalt&nbsp;dat bij de nodige regelgevende aanpassingen het concordantieprincipe (de omzetting van bestaand naar nieuw opleidingsaanbod) maximaal moet vooropstaan. Concreet betekent dit dat de <strong>huidige berekeningsmodaliteiten zoveel als mogelijk gehandhaafd blijven, met dien verstande dat het nieuwe opleidingsaanbod wordt herschikt&nbsp;in een via hogervermeld decreet geactualiseerde lijst van disciplines op basis van inhoudelijke verwantschap</strong>.&nbsp;Met deze maatregelen worden&nbsp;voor het gemoderniseerd voltijds gewoon secundair onderwijs&nbsp;<strong>structuur en financiering op elkaar afgestemd</strong>&nbsp;met het oog op continuïteit in de onderwijsverstrekking. Die afstemming moet gebeuren zonder&nbsp;<span>drastisch in te grijpen&nbsp;</span>op de huidige financieringsmechanismen. In het bijzonder voorziet het decreet&nbsp;dat voor de berekening van de omkadering de parameter 'disciplines'&nbsp;behouden blijft, met dien verstande dat de <strong>lijst van disciplines wordt geactualiseerd op grond van het studieaanbod</strong>. Elke discipline bevat een bundeling van inhoudelijk verwante studierichtingen. De indeling in disciplines vormt ook de nieuwe <strong>grondslag voor de berekening van de werkingsbudgetten, ter vervanging van 'studiegebieden'&nbsp;die geen structuurcomponent meer zijn binnen de modernisering</strong>.&nbsp;
Ontwerpbesluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit van de Vlaamse regering van 31 juli 1990 tot vastlegging van het pakket “uren-leraar” in het voltijds secundair onderwijs en betreffende de aanvangsbegeleiding in (semi-)internaten en tehuizen, wat betreft de berekening van het pakket
  • Resultaten 1 - 14 van 14

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.