Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbrief-info/618B834A364ED90008000B6F weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

618B834A364ED90008000B6F

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/d437d986-09de-4b46-8fce-f6ca4389f492

http://purl.org/dc/terms/title

Toekenning lestijden, lesuren en uren op basis van het ondersteuningsmodel en extra werkingsbudget voor de professionalisering van ondersteuners voor het schooljaar 2021-2022 en het eerste trimester van het schooljaar 2022-2023

http://purl.org/dc/terms/issued

2021-11-20T19:09:35.183Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/6546979e-4a35-11ec-a1dc-0df44aa31b33

http://schema.org/position

15

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

Vanaf 1 september 2017 trad een nieuw model in werking voor de <strong>ondersteuning van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften&nbsp;</strong>in het gewoon onderwijs. Na advies van de Raad van State&nbsp;keurt de&nbsp;Vlaamse Regering <strong>definitief&nbsp;het besluit goed dat lestijden, lesuren en uren toekent op basis van het ondersteuningsmodel en extra werkingsbudget voor de professionalisering van ondersteuners voor het schooljaar 2021-2022&nbsp;en het eerste trimester van het schooljaar 2022-2023.</strong> Bedoeling is&nbsp;dat de ondersteuners die met deze middelen worden aangesteld, beschikken over voldoende expertise (handicap-specifiek, onderwijskundig, inclusie en coaching). In functie van hun professionalisering op deze aspecten, biedt de regeling&nbsp;mogelijkheden voor het opdoen van gerichte praktijkervaring in zowel het gewoon als het buitengewoon onderwijs en netoverschrijdend. Het&nbsp;streven is om een kwart van de ondersteuners de mogelijkheid te geven om een professionaliseringservaring op te doen.

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs en Vorming

http://purl.org/dc/terms/alternative

Ontwerpbesluit van de Vlaamse Regering tot toekenning van lestijden, lesuren en uren op basis van het ondersteuningsmodel voor de ondersteuners voor het schooljaar 2021-2022 en van extra werkingsbudget voor de vervanging van ondersteuners tijdens hun professionalisering voor het schooljaar 2021-2022 en het eerste trimester van het schooljaar 2022-2023

Resultaten 1 - 11 van 11

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.