Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbrief-info/618B834A364ED90008000B6F weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
618B834A364ED90008000B6F | |
Toekenning lestijden, lesuren en uren op basis van het ondersteuningsmodel en extra werkingsbudget voor de professionalisering van ondersteuners voor het schooljaar 2021-2022 en het eerste trimester van het schooljaar 2022-2023 | |
2021-11-20T19:09:35.183Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/6546979e-4a35-11ec-a1dc-0df44aa31b33 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/d437d986-09de-4b46-8fce-f6ca4389f492 | |
15 | |
Vanaf 1 september 2017 trad een nieuw model in werking voor de <strong>ondersteuning van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften </strong>in het gewoon onderwijs. Na advies van de Raad van State keurt de Vlaamse Regering <strong>definitief het besluit goed dat lestijden, lesuren en uren toekent op basis van het ondersteuningsmodel en extra werkingsbudget voor de professionalisering van ondersteuners voor het schooljaar 2021-2022 en het eerste trimester van het schooljaar 2022-2023.</strong> Bedoeling is dat de ondersteuners die met deze middelen worden aangesteld, beschikken over voldoende expertise (handicap-specifiek, onderwijskundig, inclusie en coaching). In functie van hun professionalisering op deze aspecten, biedt de regeling mogelijkheden voor het opdoen van gerichte praktijkervaring in zowel het gewoon als het buitengewoon onderwijs en netoverschrijdend. Het streven is om een kwart van de ondersteuners de mogelijkheid te geven om een professionaliseringservaring op te doen. | |
Ontwerpbesluit van de Vlaamse Regering tot toekenning van lestijden, lesuren en uren op basis van het ondersteuningsmodel voor de ondersteuners voor het schooljaar 2021-2022 en van extra werkingsbudget voor de vervanging van ondersteuners tijdens hun professionalisering voor het schooljaar 2021-2022 en het eerste trimester van het schooljaar 2022-2023 |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.