Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbrief-info/6152D25E364ED9000800037B weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

6152D25E364ED9000800037B

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandataris/d437d986-09de-4b46-8fce-f6ca4389f492

http://purl.org/dc/terms/title

Berekening pakket 'uren-leraar' in voltijds secundair onderwijs, (semi-)internaten en tehuizen: wijzigingsbesluit

http://purl.org/dc/terms/issued

2021-11-12T14:38:56.867Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/43a27a74-43c6-11ec-9bd2-2b28dc3a4242

http://schema.org/position

8

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6152B895364ED900080002BD

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6152B895364ED900080002BE

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6152B895364ED900080002BF

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

De huidige regelgeving op de financiering is niet meer compatibel met de gemoderniseerde structuur van het voltijds gewoon secundair onderwijs.&nbsp;Na onderhandelingen met de&nbsp;representatieve vakorganisaties en de verenigingen van schoolbesturen hecht de Vlaamse Regering daarom&nbsp;opnieuw&nbsp;haar&nbsp;principiële goedkeuring aan de <strong>wijziging van&nbsp;haar&nbsp;besluit dat&nbsp;het pakket 'uren-leraar' vastlegt&nbsp;in het voltijds secundair onderwijs en de berekening van dat pakket voorziet voor de aanvangsbegeleiding in (semi-)internaten en tehuizen</strong>. Onderwijsdecreet XXXI&nbsp;bepaalt&nbsp;dat bij de nodige regelgevende aanpassingen het concordantieprincipe (de omzetting van bestaand naar nieuw opleidingsaanbod) maximaal moet vooropstaan. Dit betekent concreet dat de <strong data-editor-position-level="0">huidige berekeningsmodaliteiten zoveel als mogelijk gehandhaafd blijven, met dien verstande dat het nieuwe opleidingsaanbod wordt herschikt&nbsp;in een via hogervermeld decreet geactualiseerde lijst van disciplines op basis van inhoudelijke verwantschap</strong>.&nbsp;Met deze maatregelen worden&nbsp;voor het gemoderniseerd voltijds gewoon secundair onderwijs&nbsp;<strong>structuur en financiering op elkaar afgestemd</strong>&nbsp;met het oog op continuïteit in de onderwijsverstrekking. Die afstemming moet gebeuren zonder op de vigerende financieringsmechanismen drastisch in te grijpen. In het bijzonder voorziet het decreet&nbsp;dat voor de berekening van de omkadering de parameter 'disciplines'&nbsp;behouden blijft, met dien verstande dat de <strong>lijst van disciplines wordt geactualiseerd op grond van het studieaanbod</strong>. Elke discipline bevat een bundeling van inhoudelijk verwante studierichtingen. De indeling in disciplines vormt ook de nieuwe <strong>grondslag voor de berekening van de werkingsbudgetten, ter vervanging van 'studiegebieden'&nbsp;die geen structuurcomponent meer zijn binnen de modernisering</strong>. Dit wijzigingsbesluit wordt nog voor advies voorgelegd aan de Raad van State.

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs en Vorming

http://purl.org/dc/terms/alternative

Voorontwerp van besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van het besluit van de Vlaamse regering van 31 juli 1990 tot vastlegging van het pakket “uren-leraar” in het voltijds secundair onderwijs en betreffende de aanvangsbegeleiding in (semi-)internaten en tehuizen, wat betreft de berekening van het pakket

Resultaten 1 - 14 van 14

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.