Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbericht/68DB961AB3899FFD69C95F2A weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
| Eigenschap | Waarde |
|---|---|
|
68DB961AB3899FFD69C95F2A |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/3bd27bb7-3235-4418-96ff-672ae71c1488 |
|
|
Nieuwe opleidingsprofielen volwassenenonderwijs: wijzigingsbesluit |
|
|
2025-10-06T13:56:02.288Z |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/3109e9d2-a2bc-11f0-ae8d-6f451ac865a7 |
|
|
5 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46B1B3899FFD69C95C90 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46BCB3899FFD69C95C98 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46B0B3899FFD69C95C8E |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46AAB3899FFD69C95C87 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46AAB3899FFD69C95C86 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46A5B3899FFD69C95C82 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA469DB3899FFD69C95C7B |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46B7B3899FFD69C95C94 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46BCB3899FFD69C95C97 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA469DB3899FFD69C95C7A |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46B6B3899FFD69C95C93 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA469DB3899FFD69C95C7C |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46AAB3899FFD69C95C85 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA469DB3899FFD69C95C78 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46B6B3899FFD69C95C92 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA469DB3899FFD69C95C79 |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46C2B3899FFD69C95C9A |
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68DA46AAB3899FFD69C95C84 |
|
|
http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent |
<div lang="nl-BE" data-say-document="true"><p><strong>Sinds 1 september 2025</strong> is het <strong>aanbod van het volwassenenonderwijs geactualiseerd en uitgebreid</strong>. In de <strong>studiegebieden afwerking bouw, ICT-technieken, land- en tuinbouw, logistiek en verkoop, en mechanica-elektriciteit</strong> gelden <strong>acht nieuwe opleidingsprofielen</strong> op basis van erkende beroepskwalificaties. Verschillende van deze opleidingen leiden in combinatie met het certificaat van de opleiding Aanvullende Algemene Vorming tot een diploma secundair onderwijs. Voor een aantal van deze nieuwe opleidingen kunnen bepaalde modules in een verkorte of verlengde duur georganiseerd worden in functie van een aanbod op maat van de heterogene doelgroep. Tot slot wordt ook de lijst van opleidingsprofielen die duaal georganiseerd kunnen worden, opnieuw uitgebreid. Na onderhandelingen met de sociale partners en na advies van de Raad van State, keurt de Vlaamse Regering nu definitief het besluit goed dat de nieuwe opleidingsprofielen, verkorte en verlengde trajecten en de diplomagerichtheid van bepaalde opleidingen voor het volwassenenonderwijs vastlegt, en wijzigt als gevolg hiervan de indeling van de studiegebieden in de opleidingen van het secundair volwassenenonderwijs.</p></div> |
|
Ontwerpbesluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van de regelgeving over de indeling van studiegebieden in opleidingen van het secundair volwassenenonderwijs, de studiebekrachtiging, de organisatie van het opleidingsaanbod en de modulaire structuur van het secundair volwassenenonderwijs voor de studiegebieden afwerking bouw, ICT-technieken, land- en tuinbouw, logistiek en verkoop, mechanica-elektriciteit en specifieke personenzorg |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.