Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbericht/6810A1BA0B21BA31379AEFBF weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
6810A1BA0B21BA31379AEFBF | |
Projectoproep Natuur in je School 2025 | |
2025-05-05T11:51:04.293Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/758c3c7d-5b60-4eff-9320-2431a3120d19 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/375ec3d5-29a7-11f0-b3c0-5b79d2f584d3 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/520449e7-e0b0-472c-a673-f71ce46f8a45 | |
36 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68123B8BE6B9FD1B20B04654 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68123B91E6B9FD1B20B04656 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/68123B91E6B9FD1B20B04655 | |
<div lang="nl-BE" data-say-document="true"><p>De Vlaamse Regering hecht haar goedkeuring aan de <strong>projectoproep 'Natuur in je School 2025'</strong>. Ze voorziet <strong>3 miljoen euro voor projecten die inzetten op natuurgebaseerde klimaatadaptieve maatregelen op school</strong>. Meer natuur op school draagt rechtstreeks bij aan een klimaatbestendige schoolomgeving en heeft een positieve impact op het tegengaan van droogte. Natuurgebaseerde klimaatadaptieve maatregelen zorgen voor meer infiltratie en buffering van water, het aanvullen van grondwater en kunnen hittestress actief bestrijden. Een natuurlijkere schoolomgeving ondersteunt bovendien rechtstreeks de onderwijsopdracht. Meer buiten leren heeft positieve effecten op leerresultaten van leerlingen en het welzijn op school voor leerlingen, personeel en andere gebruikers. Natuur in je School financiert maximum 80% van de goedgekeurde projectbegroting. De gevraagde steun bedraagt minimaal 20.000 euro en maximaal 150.000 euro.</p></div> |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.