|
|
|
678772B63F3E5AD1CB942602
|
|
Nieuwe opleidingsprofielen volwassenonderwijs: wijzigingsbesluit
|
|
2025-01-20T12:51:01.894Z
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/fd6c39f5-cf5c-4a74-aff2-2eb5b4999a51
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/33591141-d72d-11ef-9c4c-4968b8ba3612
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/3bd27bb7-3235-4418-96ff-672ae71c1488
|
|
14
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669303F3E5AD1CB94258E
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668F43F3E5AD1CB942560
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668F43F3E5AD1CB94255D
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669003F3E5AD1CB94256A
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6786691E3F3E5AD1CB942584
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669183F3E5AD1CB94257E
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669123F3E5AD1CB94257A
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669003F3E5AD1CB942568
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6786692B3F3E5AD1CB94258D
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669183F3E5AD1CB94257C
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669233F3E5AD1CB942588
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669233F3E5AD1CB942589
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669003F3E5AD1CB942567
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669003F3E5AD1CB942566
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6786690C3F3E5AD1CB942574
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669183F3E5AD1CB94257D
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6786690C3F3E5AD1CB942573
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6786690C3F3E5AD1CB942572
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668F43F3E5AD1CB94255C
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668F43F3E5AD1CB94255E
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668F43F3E5AD1CB94255F
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668E93F3E5AD1CB942556
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6786691E3F3E5AD1CB942585
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669243F3E5AD1CB94258A
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669183F3E5AD1CB94257F
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678669003F3E5AD1CB942569
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668E93F3E5AD1CB942555
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668E93F3E5AD1CB942554
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6786690C3F3E5AD1CB942570
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668E93F3E5AD1CB942552
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/678668E93F3E5AD1CB942553
|
|
http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/6786690C3F3E5AD1CB942571
|
|
<div lang="nl-BE" data-say-document="true"><p><span lang="NL"><strong>Vanaf 1 februari 2025</strong> wordt het <strong>aanbod van het volwassenenonderwijs geactualiseerd en uitgebreid</strong>. <strong>In de studiegebieden afwerking bouw, ambachtelijke accessoires, land- en tuinbouw, mechanica-elektriciteit en toerisme</strong> gelden <strong>tien nieuwe opleidingsprofielen</strong> op basis van erkende beroepskwalificaties. Verschillende van deze opleidingen leiden in combinatie met het certificaat van de opleiding Aanvullende Algemene Vorming tot een diploma secundair onderwijs. Voor een aantal van deze nieuwe opleidingen kunnen bepaalde modules in een verkorte of verlengde duur georganiseerd worden in functie van een aanbod op maat van de heterogene doelgroep. Tot slot wordt ook de lijst van opleidingsprofielen die duaal georganiseerd kunnen worden, opnieuw uitgebreid. De Vlaamse Regering keurt nu principieel het <strong>besluit</strong> goed <strong>dat de nieuwe opleidingsprofielen, verkorte en verlengde trajecten en de diplomagerichtheid van bepaalde opleidingen voor het volwassenenonderwijs vastlegt, en wijzigt als gevolg hiervan de indeling van de studiegebieden in de opleidingen van het secundair volwassenenonderwijs</strong>. Dit besluit wordt geagendeerd voor onderhandelingen met de sociale partners, daarna wordt het advies van de Raad van State ingewonnen.</span></p></div>
|
|
Voorontwerp van besluit van de Vlaamse Regering tot wijziging van de regelgeving over de indeling van studiegebieden in opleidingen van het secundair volwassenenonderwijs, de studiebekrachtiging, de organisatie van het opleidingsaanbod en de modulaire structuur van het secundair volwassenenonderwijs voor de studiegebieden afwerking bouw, ambachtelijke accessoires, auto, grafische technieken, land- en tuinbouw, mechanica-elektriciteit en toerisme
|