Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbericht/6761A1E4F823F87C5F6E67DE weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

6761A1E4F823F87C5F6E67DE

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/3bd27bb7-3235-4418-96ff-672ae71c1488

http://purl.org/dc/terms/title

Federatie Steinerscholen Vlaanderen vzw: ontwerpdecreet vervangende eindtermen eerste graad SO (sleutelcompetenties wiskunde, exacte wetenschappen, technologie en historisch bewustzijn)

http://purl.org/dc/terms/issued

2024-12-23T14:51:08.272Z

http://purl.org/dc/terms/issued

2025-01-10T13:26:05.328Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/6ef98ca6-cf56-11ef-9c4c-4968b8ba3612

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/537a142d-c13d-11ef-9c4c-4968b8ba3612

http://schema.org/position

46

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/676003D1145CFEF453900284

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/676003D1145CFEF453900285

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/676003D1145CFEF453900286

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/676003D8145CFEF45390028A

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/676003D8145CFEF45390028B

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/676003DE145CFEF45390028D

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/676003DE145CFEF45390028E

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<div lang="nl-BE" data-say-document="true"><p>De Codex Secundair Onderwijs vormt de decretale basis voor de ontwikkeling van eindtermen. Eindtermen zijn minimumdoelen: een minimum aan kennis, inzicht, vaardigheden en attitudes bestemd voor een bepaalde leerlingenpopulatie. De eindtermen worden geformuleerd in functie van 16 sleutelcompetenties. Het geheel van de eindtermen vormt de basisvorming. De basisvorming wordt vastgelegd per graad en per finaliteit. Wanneer een schoolbestuur oordeelt dat eindtermen die decretaal zijn vastgelegd, onvoldoende ruimte laten voor de eigen pedagogische en onderwijskundige opvattingen of ermee onverzoenbaar zijn, hebben zij de mogelijkheid om een aanvraag tot gelijkwaardigheid van vervangende eindtermen in te dienen. In dit kader hecht de Vlaamse Regering haar goedkeuring aan het <strong>ontwerpdecreet over vervangende eindtermen in de eerste graad van het secundair onderwijs, wat betreft de sleutelcompetenties wiskunde, exacte wetenschappen en technologie en de competenties met betrekking tot historisch bewustzijn, op initiatief van de Federatie Steinerscholen Vlaanderen vzw</strong>. Dit ontwerpdecreet wordt nu ingediend bij het Vlaams Parlement.</p></div>

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs en Vorming

http://purl.org/dc/terms/alternative

Ontwerpdecreet over vervangende eindtermen in de eerste graad van het secundair onderwijs, wat de sleutelcompetenties competenties inzake wiskunde, exacte wetenschappen en technologie en competenties met betrekking tot historisch bewustzijn betreft, op initiatief van de Federatie Steinerscholen Vlaanderen vzw

Resultaten 1 - 20 van 20

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.