Detailpagina voor onderwerp
Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbericht/67613618F823F87C5F6E64FB weer, door relaties en details te tonen.
Eigenschappen en relaties
Directe links van het onderwerp.
Eigenschap | Onderwerp |
---|---|
67613618F823F87C5F6E64FB | |
Subsidiëring Imec-project dat inzet op verantwoorde AI en EdTech | |
2024-12-23T14:51:07.483Z | |
2025-01-10T13:26:05.130Z | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/c8a94efe-10a8-4f5f-a77a-2ca188dc7b51 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/537a1418-c13d-11ef-9c4c-4968b8ba3612 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/6ef98c91-cf56-11ef-9c4c-4968b8ba3612 | |
http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/a712e06b-457c-4ae6-82d3-deefa22f038e | |
18 | |
<div lang="nl-BE" data-say-document="true"><p>De Vlaamse Regering kent <strong>881.000 euro subsidie</strong> toe aan <strong>Imec vzw</strong> voor een <strong>project dat inzet op co-creatie met onderwijsinstellingen, (EDTech-)bedrijven en onderzoekers om te komen tot verantwoorde AI-toepassingen in diverse leercontexten</strong>. Met dit project wil Imec enerzijds de ontwikkeling van vier bottom-up bedachte AI systemen ondersteunen op basis van geïdentificeerde noden van het hoger- en volwassenonderwijs. Anderzijds wil het komen tot de uitwerking van generieke bouwblokken die als handvaten kunnen dienen voor toekomstige AI-innovaties in hoger- en volwassenonderwijs. Met deze beslissing ondersteunt de Vlaamse Regering <strong>AI-ontwikkelingen die aangestuurd worden vanuit het werkveld met oog voor zowel de ethische als juridische impact</strong> van deze ontwikkelingen.</p></div> | |
Ontwerpbesluit van de Vlaamse Regering tot goedkeuring van steun aan het project AI-oproep Smart Education at Schools |
Verwijzingen
Inverse links naar het onderwerp.
Geen verwijzingen gevonden.