Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbericht/645BA5FA8E8235823F6B7576 weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Waarde

http://www.w3.org/1999/02/22-rdf-syntax-ns#type

https://data.vlaanderen.be/ns/dossier#Stuk

http://mu.semte.ch/vocabularies/core/uuid

645BA5FA8E8235823F6B7576

http://purl.org/dc/terms/type

Nieuwsbericht

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/d283fd40-f781-4300-a913-60658e2aec85

http://www.w3.org/ns/prov#qualifiedAssociation

http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/f7fe3320-7c15-4322-b907-02571d3dfe6e

http://purl.org/dc/terms/title

Uitvoeringsbesluit premie kwalificerend werkplekleren voor ondernemingen en de leerlingenpremie alternerende opleiding

http://purl.org/dc/terms/issued

2023-05-15T11:51:04.845Z

http://www.w3.org/ns/prov#wasDerivedFrom

http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/c3bd8162-f316-11ed-9ebc-b7067731ef0f

http://schema.org/position

27

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/64594BE68E8235823F6B7057

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/64594BE68E8235823F6B7058

https://data.vlaanderen.be/ns/besluitvorming#heeftBijlage

http://themis.vlaanderen.be/id/stuk/64594BE68E8235823F6B7059

http://www.semanticdesktop.org/ontologies/2007/01/19/nie#htmlContent

<p data-indentation-level="0">Na adviezen van de VLOR, de SERV, het Vlaams Partnerschap Duaal Leren, de Vlaamse Toezichtcommissie voor de verwerking van persoonsgegevens en de Gegevensbeschermingsautoriteit, hecht de Vlaamse Regering opnieuw haar principiële goedkeuring aan het <strong>besluit dat uitvoering geeft aan het decreet over de premie kwalificerend werkplekleren voor ondernemingen en de leerlingenpremie alternerende opleiding</strong>. Dit decreet beoogt de optimalisatie en vereenvoudiging van de incentives voor ondernemingen in het kader van werkplekleren binnen een kwalificerende opleiding. Er wordt <strong>één premie kwalificerend werkplekleren voor ondernemingen</strong> ingevoerd. Deze premie stimuleert ondernemingen om een kwalitatieve leerwerkplek aan te bieden in het kader van een kwalificerende opleiding met een intensieve werkplekcomponent. Daarnaast wordt een <strong>leerlingenpremie alternerende opleiding</strong> ingevoerd. Deze premie moet leerlingen stimuleren om hun alternerende opleiding succesvol af te ronden. Dit besluit wijzigt eveneens het Kwaliteitstoezichtbesluit voor de Beleidsvelden Werkgelegenheid en Professionele vorming zodat een organisatie bevoegd wordt om een erkende beroepskwalificerende opleiding- of Erkenning van Verworven Competenties-traject aan te bieden voor een deelkwalificatie. Voorheen was dit enkel voor de volledige beroepskwalificatie mogelijk. Daarnaast zijn er nog een aantal wijzigingen om de informatiestroom tussen de organisatie en het departement te verbeteren. Over dit besluit wordt het advies ingewonnen van de Raad van State. </p>

http://purl.org/dc/terms/subject

Onderwijs en Vorming

http://purl.org/dc/terms/subject

Tewerkstelling

http://purl.org/dc/terms/alternative

Voorontwerp van besluit van de Vlaamse Regering tot uitvoering van het decreet van 23 december 2022 over de premie kwalificerend werkplekleren voor ondernemingen en de leerlingenpremie alternerende opleiding en tot wijziging van het besluit van de Vlaamse Regering van 21 december 2018 tot uitvoering van afdeling 6 – toekenning van betaald educatief verlof in het kader van voortdurende vorming van de werknemers – van hoofdstuk IV van de herstelwet van 22 januari 1985 houdende sociale bepalingen en tot wijziging van artikel 4 van het besluit van de Vlaamse Regering van 17 mei 2013 betreffende de loopbaanbegeleiding en het Kwaliteitstoezichtbesluit voor de Beleidsvelden Werkgelegenheid en Professionele Vorming van 19 juli 2019

Resultaten 1 - 16 van 16

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.