Nieuwe pagina: fallback

Vlaanderen

Themis — Ontdek gestructureerde informatie over de besluitvorming van de Vlaamse Regering. Naar de hoofdinhoud

Detailpagina voor onderwerp

Deze pagina geeft informatie over het onderwerp http://themis.vlaanderen.be/id/nieuwsbericht/63FF186793165640DEAF53EC weer, door relaties en details te tonen.


Eigenschappen en relaties

Directe links van het onderwerp.

Eigenschap Onderwerp
63FF186793165640DEAF53EC
Oordeel over aanvraag tot vrijstelling van equivalentievoorwaarde voor verschillende anderstalige opleidingen van de Katholieke Universiteit Leuven, de Universiteit Gent, de Vrije Universiteit Brussel en de Universiteit Antwerpen
2023-03-08T15:00:02.622Z
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/document-type/63d628cb-a594-4166-8b4e-880b4214fc5b
http://themis.vlaanderen.be/id/concept/thema/ee9bda4a-f54a-41d5-be2f-9d45781623be
http://themis.vlaanderen.be/id/agendapunt/e612732a-bdc1-11ed-acef-cb79ff739a89
http://themis.vlaanderen.be/id/mandatee/d283fd40-f781-4300-a913-60658e2aec85
28
De Vlaamse Regering geeft een <strong data-__set-by="rdfa-editor">negatief oordeel over de aanvraag tot vrijstelling van de equivalentievoorwaardevoor een aantal anderstalige opleidingen van de Katholieke Universiteit Leuven, de Universiteit Gent, de Vrije Universiteit Brussel en de Universiteit Antwerpen</strong>. Het gaat om <strong data-__set-by="rdfa-editor">alle Engelstalige masteropleidingen burgerlijk ingenieur</strong>, die een aanvraag hebben ingediend om vrijstelling te verkrijgen voor de verplichting tot taalequivalentie, wat er in de praktijk zou voor zorgen dat er op termijn geen Nederlandstalige masteropleidingen burgerlijk ingenieur meer zullen ingericht worden. De Vlaamse Regering vindt het belangrijk dat Nederlandstalige studenten de kans krijgen om hun opleiding in het Nederlands af te ronden, en dat een Nederlandstalige initiële masteropleiding burgerlijk ingenieur wordt aangeboden in het kader van de democratisering van het hoger onderwijs. Bovendien kan een ondoordachte verengelsing van het hoger onderwijs er toe leiden dat het Nederlands als wetenschapstaal en als taal op zich verzwakt.
  • Resultaten 1 - 10 van 10

Verwijzingen

Inverse links naar het onderwerp.

Geen verwijzingen gevonden.